marți, 31 august 2010

BIROULUI DE PRESA AL MINISTERULUI APARARII NATIONALE:

BIROULUI DE PRESA AL MINISTERULUI APARARII NATIONALE

In urma aparitiei in ziarul ,,Observatorul Militar” a Comunicatului de presa al Ministerului Apararii Nationale nr. 223 din 25.08.2010, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate in Rezerva si in Retragere (SCMDRR)- Filiala Sector 6, va solicita publicarea punctului sau de vedere, prezentat mai jos, proband astfel, in spiritul transparentei depline, al echidistantei si al informarii corecte a militarilor, ca ziarul trebuie sa fie nu doar o vitrina a realizarilor specifice sistemului militar, caruia, ca fosti slujbasi ii aducem respectul cuvenit, ci si o tribuna deschisa dezbaterilor, pentru sondarea opiniilor si gasirea solutiilor corecte de rezolvare a problemelor sociale ale tuturor militarilor.

SCMDRR- Filiala Sector 6 ia act cu surprindere si cu mahnire, ca in fapt, Comunicatul Biroului de presa al Ministerului Apararii Nationale:

1. Confirma inca o data ca politica nu se desparte de minciuna, si nu are frontiere:

Numai citirea primului si ultimului pasaj din Comunicat, sunt suficiente pentru a-l caracteriza prin sintagma: un limbaj de lemn.

,,Conducerea Ministerului Apărării Naţionale întreprinde toate demersurile instituţionale, inclusiv la nivel parlamentar, pentru ca, în această perioadă economică dificilă prin care trece ţara noastră, reglementarea sistemului de pensii militare şi recalcularea lor să nu afecteze cadrele militare care şi-au dedicat întreaga viaţă slujirii ţării, sub jurământ militar, printr-o muncă plină de greutăţi şi riscuri”

,,Ministrul apărării naţionale, domnul Gabriel Oprea, rămâne preocupat de sprijinirea pensionarilor militari în procesul de recalculare a pensiilor şi de reglementare a acestui domeniu, astfel încât cadrele militare în rezervă şi în retragere să fie tratate cu preţuirea, demnitatea şi onoarea cu care acestea şi-au servit Patria sub Drapel.”

Recomandam cu condescendenta Biroului de presa, sa citeasca si sa analizeze Cererea de chemare in judecata de catre SCMDRR a Guvernului Romaniei in scopul suspendarii executarii Hotararii Guvernului nr. 735/2010 (inregistrata la Curtea de Apel Bucuresti, dosar nr. 7130/2/2010). Simpla parcurgere a documentului va va pune la indemana baza legala pentru a intelege, cel putin urmatoarele:

1. Pensia este un drept castigat, conform Conventiei pentru drepturile omului, Protocolul 1, Art. 6;

2. Pensia constituie un drept patrimonial, conform Conventiei pentru drepturile omului, Protocolul1, Art. 1.

3. Asimilata dreptului de proprietate, pensia nu poate fi diminuata (prin “”recalculare””, spre exemplu) nici confiscata, conform Tratatului de la Lisabona, Art.45, Cartei Drepturilor Fundamentale a UE, Art. 17, Declaratiei Universale a Drepturilor Omului, Art. 17, pentru ca nu se poate aduce atingere dreptului de proprietate.

4. Diminuarea pensiei prin legi anticonstitutionale si antieuropene constituie un caz de DISCRIMINARE, conform Conventiei pentru drepturile omului, protocolul 1, Art. 6.

2. Anunta implicit, producand stupoare (si speram noi aducerea definitiva cu picioarele pe pamant a credulilor ramasi) validarea verdictului: Nu mai e nimic de facut. Supuneti-va taierii pensiilor ,,nesimtite”, daca vreti, daca nu………!?

Cui nu ii este este clar inca, ,,Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101 este în primul rând menit să înlăture un circuit birocratic nedrept, pe care pensionarii militari trebuiau să îl parcurgă în procesul de recalculare a pensiilor, astfel încât efortul în acest demers va reveni instituţiei militare”. Asadar, fiecare cu treaba lui: voi cereti sa vi se recalculeze pensiile iar noi va vom usura munca!

3. Ne prezinta un ministru imaculat, contrariat probabil de faptul ca in locul recunoasterii meritelor sale ca binefacator (menţinerea la acelaşi nivel, în urma recalculării, a pensiilor militare mai mici de 3000 de lei, organizarea CMJ pentru activitatea recalcularii, ordine date unităţile militare deţinătoare de arhivă şi depozitul central/depozitele intermediare de arhivă, etc) este tinta numeroaselor critici, indeosebi din partea SCMDRR, si nu numai. Ceea ce nu spune domnul ministru este ca nici in Legea 119/2010 si nici in normele sale de aplicare nu apare cifra 3000 (trei mii) lei, asigurarile date de reprezentantii puterii ca pensiile mai mici de 3000 lei nu vor scadea fiind doar o diversiune menita a linisti marea masa a pensionarilor militari si a gestiona o eventuala criza. Si apoi, 3000 lei din ce, domnule ministru, din brut sau din net? Toate pensiile, de la subofiter la general, vor scadea prin recalculare. Oare realitatea noilor fluturasi de pensie pentru primele categorii defavorizate, intens mediatizata zilele trecute de televiziuni, nu este suficienta pentru a intelege ce ne va astepta in ianuarie 2011?

Ii transmitem pe aceasta cale domnului ministru, ca suntem recunoscatori vesnic si impacati la gandul ca domnia sa girand aberanta lege, vegheaza nemijlocit la diminuarea pensiei si scurtarea zilelor noastre. Il asiguram ca mult mai simplu, benefic si asteptat de toti militarii ar fi fost: DEMISIA DE ONOARE, inclusiv a Sefului SMG. Dar…….

4. Demonstreaza inutilitatea risipirii resurselor, intr-o perioada de criza.

Concentrarea efortului pentru punerea in miscare a unui intreg sistem cu toate costurile aferente (timp, bani, structuri implicate, aplicatie informatica, pensionari pe drumuri, nervi, acutizarea precaritatii starii de sanatate si asa grav afectate de privatiunile serviciului militar, telefoane, o uriasa corespondenta intre structuri implicate si consumabile pe masura, grupuri de lucru, etc). SI PENTRU CE? Totul pentru aplicarea unei legi neconstitutionale!!!

5. Pune la indoiala credibilitatea Biroului de Presa.

Intrucat nu credem in aparitia Comunicatului dintr-o pornire zeloasa unilaterala a acestei structuri, in situatia ca a primit ordin de la seful Direcţiei Informare şi Relaţii Publice sau de la alti sefi, la fel de neinspirati, Biroul de Presa ar fi trebuit sa ramana la tacerea vinovata, cu care de altfel Armata a fost obisnuita, din nefericire, mai ales in ultimii ani. A intreba chiar retoric acum, de cate ori cei aflati la conducerea Armatei (Seful SMG, secretarii de stat, seful DIRP), au reactionat imediat ce imaginea Armatei si a militarilor a fost tarata in derizoriu, de clevetitorii societatii civile si ai massmediei partizane, cu dreptul firesc al pozitiei fiecaruia si al institutiei de elita reprezentate, ar fi o inutila pierdere de timp.

Comunicatul nu este in fapt decat prezentarea efectului. Efectul pervers si dureros, pe care in zadar incercati sa-l cosmetizati, al unei cauze straine legalitatii, drepturilor legitime si intereselor Armatei, si in final deontologiei profesionale.

Pentru ca daca vreti sa fiti intr-adevar credibili domnilor, atunci inhamati-va cu osardie, verticalitate si determinare la carul greu al pastrarii imaginii Armatei si respectarii nestirbite a drepturilor militarilor, castigate nu declarativ, ci pe merit, cu reale sacrificii, uitate nedrept si voit azi.

Deocamdata, domnilor, aveti o bila neagra!

BIROUL OPERATIV AL SCMDRR- Filiala Sector 6

miercuri, 25 august 2010

LA BRUXELLES , LEGILE FACUTE DE BASESCU, BOC SI COMPANIA NU VALOREAZA DOI BANI

Comunicat de presă AGERPRES

REZOLUTIA ADOPTATA DE ASOCIATIA INTERNATIONALA A JURISTILOR DEMOCRATI (AIJD) DE LA BRUXELLES CU PRIVIRE LA MASURILE ANTI-CRIZA ALE GUVERNULUI ROMANIEI

Asociaţia Internaţională a Juriştilor Democraţi (AIJD) de la Bruxellesa adoptat o rezoluţie în care solicită Parlamentului României să nu valideze măsurile de diminuare a pensiilor şi salariilor, întrucât ele contravin dreptului internaţional şi jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului.

Potrivit unui comunicat transmis luni Agerpres de Uniunea Juriştilor din România, AIJD consideră că "reducerea cuantumului pensiilor, după ce persoanele în cauză au plătit cât timp au fost salariaţi, este o măsură retroactivă de spoliere şi o gravă încălcare a principiilor garantate de dreptul internaţional".

AIJD este de părere că orice recalculare a unor pensii acordate legal şi aflate în plată - inclusiv cele de serviciu ale magistraţilor - înseamnă o încălcare de către stat a propriei legislaţii, ceea ce ar avea repercusiuni grave asupra stabilităţii juridice şi asupra caracterului de stat de drept.

"Avocaţi din mai multe ţări, afiliaţi la AIJD, s-au oferit să apere gratuit cauza unor categorii de pensionari români în faţa jurisdicţiilor naţionale şi la CEDO", se arată în comunicatul de presă.

UJR arată că preşedintele asociaţiei internaţionale, Jeanne Mirer şi prim-vicepreşedintele Roland Weyl au informat că avocaţi din Franţa, SUA, Belgia,Germania, Marea Britanie şi Canada afiliaţi la AIJD s-au oferit să participe gratuit la susţinerea cauzei unor categorii defavorizate de pensionari în faţa jurisdicţiilor naţionale şi la CEDO.

"Considerăm că juriştii care încearcă să susţină, prin construcţii artificiale, aşa-zisele măsuri anti-criză, fac de ruşine şcoala română de drept", se mai arată în documentul citat.

Comunicat de presă - AIJD

http://www.agerpres.ro/media/index.php/comunicate/item/11560-Comunicat-de-pres-AIJD.html

marți, 24 august 2010

Cum au crescut averile senatorilor PDL pe timp de criza

Astia sunt numai ciortaneii. Despre rechini nu se sufla o vorba! Ati vazut sumele care se invart?

Silfidul asta de Cinteza care acum vreo trei ani avea numai cearcane la ochi de ziceai ca acum se rupe , invarte banii cu lopata! D-aia ii doare in pix de pensiile muritorilor de rand!

Oricum nu uitati LISTA RUSINII! Asta e document de baza! Si dati-o si popularizati-o mai departe!

http://www.listarusinii.ro/

Costel Galateanu

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7719164-cum-crescut-averile-senatorilor-pdl-timp-criza.htm?cfnl=

luni, 23 august 2010

Efectele aplicării recalculării pensiilor în plată la M.Ap.N.

Prin aplicarea recalcularii pensiilor militare, cu ajutorul metodologiei aprobate, valoarea pensiei militare medii scade de la 1708 lei la 1179 lei, o diminuare cu aproape 31%. Efectul recalcularii pensiilor militare la bugetul statului: • economie lunara de 43.386.093 lei (10.330.022 Euro, la cursul de 4.2 lei/Euro); • economie anuala de 520.633.122 lei (123.960.267 Euro, la cursul de 4.2 lei/Euro).
..............
Concluzii:
• toate pensiile militare scad semnificativ prin recalculare;
• pensionarii ce au pensiile actuale in intervalul 1000-3000 lei vor asigura ponderea majora a economiilor la bugetul de stat;
• toata campania dusa de guvern se bazeaza pe minciuna si dezinformare.
Studiati graficele de mai sus dragi prieteni si vedeti unde va incadrati! Ca sa fie clar pentru toata lumea!
Mai departe nu mai comentez.Cred ca sunt destul de sugestive! Pentru o informatie mai exacta va invit sa studiat
Costel Gălăţeanu

sâmbătă, 21 august 2010

S-AU INTERZIS BARBILE IN ARMATA

Sa-l coboram pe senatorul DOBRA putin mai jos de la gazeta noastra unde a tinut "cu succes " capul de afis vreo doua zile (judecand dupa numarul interventiilor fostilor colegi) si sa vedem ce s-a mai intamplat in mediul militar autohton. Oricum senatorul ramane pe viata in "LISTA RUSINII"!

Un fost reporter militar de pe la CLUJ, acum realizator de seama la televiziunea locala si la cea nationala, parca VAIDA se numea , remarca cu umor intr-un interviu cu fostul sef al SMG, generalul CHELARU :" Domnule general , gurile rele spun ca fiecare sef al Statului Major General si-a pus amprenta pe timpul fiintarii sale in acesta functie de mare raspundere pentru Armata Romana. Predecesorii dumneavoastra ne-au lasat ca amintire, unul bereta, altul capela iar in urma dumneavoastra se spune ca va ramane barba. La propriu nu la figurat." Vremea a trecut, viata militara a “curs “inainte si cu barba si fara barba.

Dar ce credeti dragi camarazi ca imi spune prietenul meu DOREL si el rezervist ca si mine (el mai bine informat cu viata la zi in cazarma din DEALUL SPIRII)?

" In sfirsit s-au rezolvat problemele din armata noastra militara. Inca o mareata realizare a conducerii de partid si de stat din armata. Amiralul poate iesi linistit la pensie. A rezolvat si ultima problema din curtea cazona, fara de care n-am mai fi avut liniste.În armată s-a interzis portul bărbilor.”

Ordinul a fost pus în aplicare la începutul acestei săptămâni şi are ca scop întărirea ordinii şi disciplinei militare. In sfarsit mi s-a luat o piatra de pe inima pentru ca stiu ca asta era una din principalele cauze pentru care treaba mergea asa "de bine" in ARMATA.

Bineinteles ca vestea a facut rapid ocolul tarii, producand multa vanzoleala prin redactiile tuturor revistelor si ziarelor. Cei de la ZIUA VECHE ro au surprins uralele de bucurie cu care au salutat stirea militarii romani care lupta in teatrele de operatii travestiti in talibani.( HTTP://WWW.ZIUAVECHE.RO/ARMATA/S-AU-INTERZIS-B-RBILE-IN-ARMAT).

Cam asta a fost mai important dragilor in Armata . A, era sa uit! Poate si ceva rumoare pe la CMJ-uri.Stiti dumneavoastra de ce!

Ar ma fi ceva de spus ? Pai eu cred ca nu ! Poate nedumerirea exprimata prin intrebarea :

”Ce ramane in urma amiralului MARIN”?

Costel Gălăţeanu

vineri, 20 august 2010

Senatorul Dobra şi-a trădat uniforma, crezul şi o parte din familie

Autor Florin SOARE/INFORMATIA DE ALBA

Familia senatorului PD-L Nicolae Dobra este împărţită după ce acesta a votat aşa cum i-a dictat partidul din care face parte şi nu aşa cum ar fi trebuit să îi dicteze conştiinţa şi haina de militar pe care a purtat-o o viaţă întreagă, după cum a lăsat să se înţeleagă col (r) Vasile Dobra, fratele politicianului.
Mai mult, acesta a spus că prin votul şi atitudinea fratelui său „şi-a trădat nu numai familia, ci haina de militar şi ceea ce înseamnă această nobilă meserie”. Profund mâhnit, fratele senatorului a declarat în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul PSD Alba că nu a înţeles şi nu va putea înţelege niciodată cum de propriul său frate a votat împotriva colegilor săi de arme şi tuturor militarilor din această ţară. Este vorba despre recalcularea pensiilor militar în baza legilor aberante şi ilegale pe care Guvernul Boc le-a emis şi pe care PD-L le-a susţinut, inclusiv prin votul senatorului Nicolae Dobra: Legea 119/2010 şi HC 735/2010, după cum a precizat fratele senatorului în conferinţa de presă a PSD Alba.
Totodată, domnul colonel (r) Dobra Vasile a ţinut să precizeze că decizia de a vorbi în cadrul unei conferinţe de presă organizate de un partid politic nu are nicio încărcătură politică ci doar un mod prin care să se facă auzit, el neţinând cont de culorile politice şi de doctrinele acestora. „Noi am fost militari şi toată viaţa am ascultat ordinele sau am dat ordine mai departe în concordanţă cu interesele ţării din care facem parte, fără a avea vreo treabă cu partidele politice sau guvernele care s-au perindat prin fruntea ţării”, a mai spus col. Dobra Vasile.

Legi idioate pentru adevăraţii patrioţi

Col. (r) Vasile Dobra din calitatea sa de preşedinte al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate Filiala Alba şi Marin Pădurean maistru militar (r) au susţinut că „recalcularea pensiilor pe baza celor două legi mai sus amintite este o utopie şi o altă lege idioată şi fără nicio susţinere a actualului guvern. Şi asta pentru că noul cadru legal constituit de Emil Boc cu sprijinul parlamentarilor PD-L „încalcă flagrant Constituţia, întreaga legislaţie şi recomandările europene, tratatele de aderare la NATO şi UE, Carta drepturilor fundamentale a UE, desfiinţându-ne statutul de militar, lichidându-ne ca structură socio-profesională, desfiinţând toate drepturile legal obţinute şi consfinţite prin legi organice din 1829 şi până în prezent”.
Prin creaţiile (Legea 119/2010 şi HG 735/2010) profesorului în drept constituţional Emil Boc şi susţinute orbeşte de parlamentarii PD-L, cei doi gradaţi rezervişti ai Armatei Române au arătat că toţi pensionarii din sistemul militar ar trebui să primească pensii mai mici în urma unei recalculări ilegale: „noua lege nu poate afecta cuantumul pensiilor aflate în plată, chiar şi atunci când modul de calcul al pensiilor s-ar modifica pentru că este inadmisibil şi expres interzis prin Constituţie ca legea să opereze retroactiv, aşa cum se arată şi în Decizia nr. 375/2005. Mai mult, drepturile şi libertăţile câştigate nu pot fi desfiinţate, conform Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, art. 30”, au mai arătat cei doi militari în rezervă.
In fotografie,senatorul de la SEBES /ALBA,NICOLAE DOBRA

miercuri, 18 august 2010

CE MAI AŞTEPŢI BOC? IA-ŢI GAŞCA DE INCOMPETENŢI SI ASCUNDEŢI-VĂ!

Grele clipe trebuie sa mai traim! Oare acesti idioti si incompetenti in nesimtirea , incompetenta si neputinta lor chiar nu-si dau seama ca trebuie sa plece? Cate trebuie sa mai suporte poporul pentru ca astia sa plece? Chiar trebuie sa intram in exterminarea neamului ca ei sa-si dea seama ca nu au solutii , ca nu sunt in stare sa guverneze , ca au pus tara pe butuci?

In ultimele zile au murit copii in maternitate. Zilele trecute , un copilas dus la spital cu o simpla zgarietura a fost "inapoiat" si el acasa in patru scanduri spre disperarea parintilor. Tot zilele trecute ne-ati spus ca bolnavii cronici isi vor plati din buzunar tratamentele desi fiecare a cotizat la vremea lui sumele stabilite de lege pentru asigurarile medicale! Militarii mor la instructie datorita lipsei resurselor necesare antrenarii si pregatirii lor sistematice !Medicii si asistentele pleaca din tara iar presedintele tarii ii incurajeaza si pe altii sa plece! De ani de zile nu s-a mai construit nimic in tara . Nici fabrici , nici drumuri ce sa mai vorbim de utilitati pentru ingrijirea si recuperarea celor care au muncit si muncesc si a familiilor lor? Fir-ati ai dracului toti aia care mai sustineti asemenea idioti !Si tu Visane , si tu Sever Voinescule si tu Radu F.Alexandru. Hai sa vad unul care are curaj sa spuna ca astia mai sunt in stare sa ne conduca ca ii fac mucii cravata! Chiar nu ne dam seama ca astia incet, incet ne extermina? Si mai au si puterea sa zambeasca pe la televizoare. Pai fir-ati ai dracului de jigodii, acum, ar trebui ca la sedintele de GUVERN sa le tineti afara la 40 de grade si sa fiti toti imbracati in negru pentru toate fiintele acestei tari care mor nevinovate si cu zile in maternitati , in spitale , abandonate pe holurile acestora sau pe drumurile dintre un spital si altul trimisi de incompetenta voastra pentru ca ati adus toata societatea pe butuci, la sapa de lemn! Cate victime va trebuie criminalilor ca sa aveti bunul simt sa plecati si sa lasati pe altii care vor face lucrurile asa cum trebuie , care se vor sfatui cu oamenii si vor guverna asa cum trebuie? Si nu vor proceda cu dispretul pe care-l afisati si-l practicati voi zilnic in relatiile cu semenii vostri care v-au pus sa gospodariti aceasta tara cu chibzuiala si cu respect fata de sudoarea si sangele inaintasilor. Luati-va curvele pe care le-ati plantat peste tot , luati-va toate beizadelele care ne spun ca “se poate trai dintr-un salariu de 460 de lei adoptand agricultura de avarie pentru ca fiecare dintre noi avem cate o matusa sau bunica pe la tara care vezi DOAMNE , mai creste si cate doua gaste , un kilogram de cartofi si ne mai da si noua niste faina si niste malai” , luati-va toti incompetentii cu care ati umplut toate institutiile pe principiul pacatos al apartenentei la partidele voastre idioate si corupte. Ascundeti-va pana nu venim peste voi !Cereti-va afara!

Iar oamenii de valoare iesiti din amorteala ! Nu mai stati si va uitati ca nu va intreseaza ! Ne intereseaza pe toti ! Nu trebuie sa ne fie indiferent viitorul natiei noastre. Adunati-va in jurul mesei rotunde toti cei capabili si stabiliti ce trebuie facut si treceti la actiune ca nu se mai poate! Toti cei care sunteti capabili si sunteti in activitate sunteti obligati sa faceti ceva pentru ca altfel sunteti partasi la genocid! Nu dau nume ! Fiecare acolo la locul lui trebuie sa ia atitudine pentru ca incompetenta , nepasarea , arbitrariul , sa fie inlocuite cu priceperea , cu dragostea de semeni ,cu lucrul facut ca la carte nu dupa ureche, cu respectul si iubirea fata de popor . Cereti si sprijinul celor in varsta care stiu despre ce este vorba , care se pricep si care au iesit din sisteme din varii motive ! Nu-mi cer scuze pentru limbaj . Limbajul academic nu-si mai are rostul cu asmenea impostori! Agricultura noastra este pe butuci iar ministrul ei ce face ?Candideaza pentru posturi la BRUXELLES. Pai asta face un ministru? Asta cu spitalele asteapta sa-si dea altii demisiile. Pai nu e clar mai nepriceputule, criminalule ca tu trebuie sa-ti dai primul demisia? Aia de la turism cheltuie un car de bani pe frunze copiate timp in care sunt capi de familie care au venit acasa cu fluturasul zero! Ce mananca copii alora mai jigodiilor. Vi se adreseaza fosti ofiteri si generali spunandu-va ca ceea ce faceti voi cu pensiile lor nu este constitutional, nu este legal , ca sunteti hoti bagandu-le mana in buzunar furandu-le din banii pentru care au muncit o viata. Si voi ce faceti ? Ii trimiteti de la ANA la CAIAFA sa-si aduca adeverinte de salarii de pe la unitati si structuri care nu mai exista? De ce va bateti joc de oameni? Unde sunt banii pe cele 1253 de intreprinderi si combinate care au fost chipurile privatizate, vandute , restructurate? Dati vina unii pe altii ca ” AIA DINAINTE AU FACUT SI AU DRES”!? Pai atunci cand ati venit la guvernare nu ati predat- primit portofoliile, averea ministerelor de resort , averea pe care poporul v-a dat-o spre pastrare, gestionare si crestere???Chiar credeti ca faceti fiecare ce vreti? Pai va veni clipa cat de curand cand veti da explicatii unde s-a dus averea tarii ? Cum ati facut contractele , cu cine ? Voi cum ati jurat ca veti raspunde in fata poporului? Cu zambete ? S-o credeti voi!

Plecati si lasati pe altii care se pricep. Nu ne bagati cu totul in prapastie ca nu veti mai scapa!

Costel Gălăţeanu

marți, 17 august 2010

CIURUITI IN DEMOCRATIE

Scrisoarea cu titlul de mai sus si continutul care urmeaza am primit-o de la domnul general Iordache OLARU , fost sef al unei structururi de reprezentare a ROMANIEI la NATO, ulterior seful uneia dintre cele mai importantestructuri din STATUL MAJOR GENERAL, creierul ARMATEI ROMANIEI. Il rog pe domnul general sa ma scuze ca nu am publicat toate fotografiile si nu am

respectat nici locul lor din motive ...tehnice.

Domnia sa se adreseaza fostilor luptatori de pe campurile de lupta , actualilor veterani de razboi:

TITLUL ALES PENTRU INSERAREA PE ACEST BLOG REFLECTĂ INDIFERENŢA ÎNTREGII CLASE POLITICE FAŢĂ DE SOARTA CELOR FĂRĂ DE CARE STATALITATEA ROMÂNIEI, PARLAMENTUL, GUVERNUL ŞI PREŞEDINTELE ŢĂRII, NU AR FI FOST DECÂT AMINTIRI - ASCUNSE PRIN MĂNĂSTIRI…

Vă rog să mă iertaţi domnilor veterani, că nu am facut nimic pentru a vă scuti
de umilinţele acestei abjecte şi inimaginabile îngenunchieri la care urmează
să fiţi supuşi şi dumneavoastră, aceea de a vă deplasa la ghişeele patriei suverane pentru a cere să vă fie recalculată pensia.

Dumneavoastră mai credeţi că de la Patrie nu trebuie să aşteptaţi recompense, chiar dacă aţi fost răniţi sau i-aţi fost devotaţi.

Eu unul sunt convins că nu meritaţi acest afront la vârsta la care ţara ar trebui să vă asiste social ca pe adevăraţi eroi.

Iată de ce aceste rânduri se doresc a fi un elogiu,pe care cu onestitate vi-l aduc acum când, poate, nu inţelegeţi cu ce aţi greşit atunci când, cu piepturile Dumneavoastră v-aţi opus duşmanului, aţi reuşit deseori să-l invingeţi, iar cei mai dăruiţi şi norocoşi aţi scăpat cu viaţă.

Aceştia din urmă mai aveţi incă sentimentul stenic că v-aţi făcut datoria faţă de ţară, şi din motive de neînţeles vi se cere să fiţi solidari şi să cedaţi o parte din pensie
patriei nerecunoscătoare.

Ştiu că, din când in când, aţi mers la mai marii ţării să le reamintiţi faptul că unele drepturi nu vă sunt onorate sau că nu mai aveţi bani pentru medicamentele necesare alinării durerilor provocate de rănile din război sau de bolile vârstei.

Mai mult, acum va trebui să vă incolonaţi cuminţi, ca să cereţi să vi se micşoreze pensia ca ţara să supravieţuiască.

Jalnică recompensă pentru tot ce aţi indurat in războaie şi in lupta cu regimurile mereu hulpave şi mai nerecunoscătoare faţă de eroi.

Dragi veterani, astăzi, când incă mai puteţi citi aceste rânduri, aş dori să nu fiu patetic,
dar cel puţin vă invit să putem impărţi intregul cuvintelor.

De ce?

Pentru că eroismul şi jertfa Dumneavoastră nu pot fi impărţite, acestea pot fi doar pilde de urmat, de către toţi aceia care mai cred in
PATRIE, PATRIOTISM, JERTFĂ şi EROISM.

Dumneavoastră sunteţi legende vii, caractere şi personalităţi care trebuie venerate nu doar ca aducere aminte, nu doar la aniversări, ci ca parte a fiinţei noastre.

Dumneavoastră, deseori, fără emfază, spuneţi că aţi plecat pe front, v-aţi făcut datoria faţă de patrie, iar cei care v-aţi mai intors aţi avut tăria să infruntaţi vicisitudinile vieţii,
printre care cele mai intolerabile au fost regimul discreţionar comunist, marginalizări, condamnări, uitare şi blasfemie, iar mai recent, umilinţa de a cere să vi se taie pensia.

Tăcuţi, dar demni aţi strâns din pumni, v-aţi refăcut rândurile impuţinate de gloanţele duşmane sau de infamia comunistă şi aţi continuat să tineţi in mâini drapelul, iar in inimi dragostea de ţară.

Astăzi, mă intreb cu oarecare jenă, câţi dintre noi ar mai putea reproduce gesturile dumneavoastră?

Se spune că viaţa cea mai scurtă şi mai neliniştită o au cei care uită de trecut, neglijează prezentul şi se tem de viitor.

Sunt un om norocos şi un privilegiat, pentru că, in ultimii ani ai carierei mele, m-am insoţit cu câţiva dintre Dumneavoastră in proiecte comune.

Generalii Dragnea, Atanasiu, Bărboi şi Ioniţă, m-au impresionat prin vitalitatea lor şi m-au incurajat prin pilda lor să mai sper că ţara nu-i uită pe cei vrednici şi ii respectă.

De la dânşii am invăţat mai multă istorie, am cunoscut din cărţile lor pe câţiva dintre cei care deşi nu mai sunt printre noi, trăiesc prin spiritul şi jertfa lor, după cum am invăţat că sinteza vieţii unui om stă in valoarea actului său ultim.

Cred că aceasta este emblema pe care o poartă corpul veteranilor de război ai României:
SACRIFICIU, DEMNITATE ŞI ONOARE!

Iată de ce vă rog să acceptaţi preţuirea mea camaraderească, mai ales acum când un alt regim, mai democratic decât altele care v-au prigonit, vă ignoră umilindu-vă prin omisiune.

Se cuvine să scriu şi despre cei care au fost contestaţi, condamnaţi, uitaţi, marginalizaţi sau care au dispărut in anonimat, datorită vitregiilor regimului comunist.

Brâncuşi spunea că dacă eşti contestat astăzi nu este nimic, când vei fi inţeles, vei râmâne.

Astăzi, camarazii dumneavoastră, care nu mai pot răspunde prezent la apel pot fi împăcaţi.

Gândurile mele de respect sper să ajungă la fiecare dintre Dumneavoastră, iar pentru cei care nu mai sunt mă rog să aibă somnul liniştit, pentru că măcar noi, oamenii oneşti ştim că şi-au făcut datoria, şi că jertfa lor supremă le este recunoscută întru eternitate.

În numele celor care nu mai sunt, smeriţi cum vă ştiu, ii veţi ierta pe toţi cei care nu avut răbdarea să le inţeleagă durererea lor ascunsă sau nerostită.

Nu pot să închei fără a aşterne, câteva cuvinte despre cei care v-au fost dascăli.
Cred că s-ar mândri pentru ceea ce aţi făcut pe front şi in viaţă.

Aţi avut profesori adevăraţi, care v-au învăţat multe, dar mai ales v-au provocat voinţa de a fi altfel decât modelele ce v-au inspirat.

Cu permisiunea Dvs., daţi-mi voie să vă declar pe toţi premianţi in viaţă, asta pentru a contrazice ceea ce se spune:
“că nu toti premianţii din şcoală sunt şi premianţi in viaţă”.

Vă doresc din inimă să fiţi sănătoşi şi să aveţi din nou puterea să ii iertaţi pe cei care nu pot să inţeleagă umilinţa la care sunteţi supuşi, aceea de a vă deplasa, dacă mai puteţi, la Centrele Militare pentru a completa formularele de recalculare a pensiei.

Am onoarea să vă salut domnilor veterani de război!

General maior (r) Iordache Olaru

luni, 16 august 2010

SCRISOARE DESCHISA ADRESATĂ PRESEDINTELUI ROMÂNIEI de catre Comandor (Rz.) Capraru Gh. Ionel / CONSTANTA

Către

Presedintele Romaniei

Subsemnatul, Comandor (Rz.) Capraru Gh. Ionel ( C.I. seria KT nr.349489, CNP-1511224131211), rog a se avea in vedere, randurile de mai jos in ceea ce priveste recalcularea pensiilor cadrelor militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale comparativ cu cele ale judecatorilor si procurorilor si declararea unor astfel de masuri constitutionale sau nu:

1. Atat pensiile cadrelor militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale cat si pensiile judecatorilor si procurorilor se incadreaza in pilonul al 2-lea privind schemele ocupationale (profesionale) guvernate de Directiva 86/378/EEC, modificata prin Directiva 97/96/EC. Metodologia specifica de calcul a pensiei nu se bazeaza pe principiul contributivitatii.

2. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, pe de o parte, cat si judecatorii si procurorii, pe de alta parte, au drepturi si indatoriri prevazute in statutele lor aprobate prin legi (Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare – lege organica prevazuta de art. 118 alin. (2) din Constitutia Romaniei; Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor – lege neprevazuta in Constitutia Romaniei).

3. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale sunt in serviciul natiunii (art. 1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare) in timp ce judecatorii desfasoara activitati in scopul infaptuirii justitiei iar procurorii desfasoara activitati in scopul apararii intereselor generale ale societatii, a ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor (art. 1 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor).

4. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale sunt singurii salariati la stat care in cadrul juramantului catre patrie se obliga sa apere tara chiar cu pretul vietii, in timp ce judecatorii si procurorii nu depun un astfel de juramant.

5. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale se pot afla in una dintre urmatoarele situatii: a) in activitate, cind ocupa o functie militara; b) in rezerva, cind nu ocupa o functie militara, dar intrunesc conditiile prevazute de lege pentru a fi chemate sa indeplineasca serviciul militar ca rezervisti concentrati sau mobilizati, iar la nevoie, in calitate de cadre militare in activitate; c) in retragere, cand potrivit legii, nu mai pot fi chemate pentru indeplinirea serviciului militar; judecatorii si procurorii se pot gasi numai in activitate si la pensie.

6. Institutia militara este prima institutie a statului roman care a facut cu adevarat o reforma reala, obiectiv pe care abia acum celelalte institutii il iau in calcul. Armata s-a aliniat cu disciplina si seriozitate la prevederile tratatului de la Viena cu privire la reducerea armamentelor si efectivelor si din 1996 pana in 2006 a redus efectivele cu peste 200.000 de posturi reprezentand peste 60% fata de efectivele din 1989.

7. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale sunt mentinute in activitate/rezerva pana la o anumita varsta, in functie de grad (art. 92 si 93 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, in timp ce judecatorii si procurorii pot ramane in activitate pana la varsta cand ies la pensie. (art. 82-86 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor).

8. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale desfasoara activitati cu un grad de periculozitate mult mai mare decat in cazul judecatorilor si procurorilor (aplicatiile, tragerile cu armamentul din dotare, serviciul de zi pe unitate, actiunile de lupta in teatrele de actiuni militare din Irak, Afganistan etc. nu se pot compara cu locul de munca al judecatorilor si procurorilor).

9. Cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale au prevazut in cadrul statutului dreptul la pensie iar modul de calculare al acesteia este prevazut intr-o lege speciala (Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat), in timp ce la judecatori si procurori dreptul la pensie si modul de calculare al acesteia sunt prevazute initial in Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si apoi in Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.

10. Atat cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, pe de o parte, cat si judecatorii si procurorii, pe de alta parte, conform legilor in vigoare au o serie de drepturi si libertati cetatenesti interzise sau restranse, asa cum rezulta din tabelul comparativ de mai jos:

COMPARAREA DREPTURILOR SI LIBERTATILOR CETATENESTI INTERZISE SAU RESTRANSE ALE MILITARILOR SI ALE JUDECATORILOR SI PROCURORILOR

CONSTITUTIA ROMANIEI/2003

LEGEA NR. 80/1995 PRIVIND STATUTUL CADRELOR MILITARE

LEGEA NR. 303/2004 PRIVIND STATUTUL JUDECATORILOR SI PROCURORILOR

DREPTUL LA ASOCIERE

Art. 40. – (1) Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.

(2) Partidele sau organizatiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militeaza impotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranitatii, a integritatii sau a independentei Romaniei sunt neconstitutionale.

(3) Nu pot face parte din partide politice judecatorii Curtii Constitutionale, avocatii poporului, magistratii, membrii activi ai armatei, politistii si alte categorii de functionari publici stabilite prin lege organica,

(4) Asociatiile cu caracter secret sunt interzise.

Art. 28. – Cadrelor militare in activitate le este interzisa exercitarea urmatoa-relor drepturi:

a) sa faca parte din partide, formatiuni sau organizatii politice ori sa desfasoare propaganda prin orice mijloace sau alte activitati in favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru functii publice;

Art. 29. – Cadrelor militare in activitate le este restransa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel:

… e) constituirea in diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-stiintific, cultural si sportiv-recreativ, cu exceptia celor sindicale ori care contravin comenzii unice, ordinii si disciplinei specifice institutiei armatei, este permisa in conditiile stabilite prin regulamentele militare;

Art. 9. - (1) Judecatorii si procurorii nu pot sa faca parte din partide sau formatiuni politice si nici sa desfasoare sau sa participe la activitati cu caracter politic. Art. 11. - (3) Judecatorii si procurorii pot fi membri ai societatilor stiintifice sau academice, precum si ai oricaror persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial.

DREPTUL DE A FI ALES

Art. 37. – (1) Au dreptul de a fi alesi cetatenii cu drept de vot care indeplinesc conditiile prevazute in articolul 16 aliniatul (3), daca nu le este interzisa asocierea in partide politice, potrivit articolului 40 aliniatul (3).

(2) Cetatenii trebuie sa fi implinit, pana in ziua alegerilor inclusive, varsta de cel putin 23 de ani pentru a fi alesi in Camera Deputatilor sau in organele administratiei publice locale, varsta de cel putin 33 de ani pentru a fi alesi in Senat si varsta de cel putin 35 de ani pentru a fi alesi in functia de Presedinte al Romaniei.

Art. 28. – Cadrelor militare in activitate le este interzisa exercitarea urmatoa-relor drepturi:

…. b) sa candideze pentru a fi ales in administratia publica locala si in Parlament, precum si in functia de Presedinte al Romaniei;

Nu este prevazut expres in lege dar asa cum prevad art. 37 si 40¸ judecatorii si procurorii nu au dreptul de a fi alesi.

DREPTUL LA GREVA

Art. 43. – (1) Salariatii au dreptul la greva pentru apararea intereselor profesionale, economice si sociale.

(2) Legea stabileste conditiile si limitele exercitarii acestui drept, precum si garantiile necesare asigurarii serviciilor esentiale pentru societate.

Art. 28. – Cadrelor militare in activitate le este interzisa exercitarea urmatoa-relor drepturi:

….

c) sa declare sau sa participe la greva.

Nu este prevazuta interdictia sau restrangerea dreptului la greva.

LIBERTATEA INTRUNIRILOR

Art. 39. – Mitingurile, demonstratiile, procesiunile ori alte intruniri sunt libere si se pot organiza si desfasura numai in mod pasnic, fara nici un fel de arme.

Art. 29. – Cadrelor militare in activitate le este restransa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel: …

g) participarea la mitinguri, demonstratii, proce-siuni sau intruniri cu caracter politic ori sindical este inter-zisa, cu exceptia activitatilor la care se participa in misiune;

Nu este prevazuta interdictia sau restrangerea acestui drept.

LIBERTATEA DE EXPRIMARE

Art. 30. – (1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisa.

(3) Libertatea presei implica si libertatea de a infiinta publicatii.

(4) Nici o publicatie nu poate fi suprimata.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare in masa obligatia de a face publica sursa finantarii.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege defaimarea tarii si a natiunii, indemnul la razboi de agresiune, la ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenta publica, precum si manifestarile obscene, contrare bunelor moravuri.

Art. 29. – Cadrelor militare in activitate le este restransa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel: …

a) opiniile politice pot fi exprimate numai in afara seviciului;

b) exprimarea in public a unor opinii contrare intereselor Romaniei si fortelor armate nu este permisa;

c) conditiile in care cadrele militare in activitate vor putea sa prezinte public informatii militare, se vor stabili prin ordin al ministrului apararii nationale;

Art. 8. – Cadrele militare au urmatoarele inda-toriri principale:

f) sa pastreze cu strictete secretul militar, de stat si de serviciu, precum si caracterul confidential al unor activitati si documente.

Art. 9. – (2) Judecatorii si procurorii sunt obligati ca in exercitarea atributiilor sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea, in orice mod, a convingerilor lor politice. Art. 10. – (1) Judecatorii si procurorii nu isi pot exprima public opinia cu privire la procese aflate in curs de desfasurare sau asupra unor cauze cu care a fost sesizat parchetul. Art. 11. – (1) Judecatorii si procurorii pot participa la elaborarea de publicatii, pot elabora articole, studii de specialitate, lucrari literare ori stiintifice si pot participa la emisiuni audiovizuale, cu exceptia celor cu caracter politic. (2) Judecatorii si procurorii pot fi membri ai unor comisii de examinare sau de intocmire a proiectelor de acte normative, a unor documente interne sau internationale.

LIBERTATEA CONSTIINTEI

Art. 29. – (1) Libertatea gandirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi ingradite sub nici o forma. Nimeni nu poate fi constrans sa adopte o opinie ori sa adere la o credinta religioasa, contrare convingerilor sale.

(2) Libertatea constiintei este garantata; ea trebuie sa se manifeste in spirit de toleranta si de respect reciproc.

(3) cultele religioase sunt libere si se organizeaza potrivit statutelor proprii, in conditiile legii.

(4) In relatiile dintre culte sunt interzise orice forme, mijloace, acte sau actiuni de invrajbire religioasa.

(5) Cultele religioase sunt autonome fata de stat si se bucura de sprijinul acestuia, inclusiv prin inlesnirea asistentei religioase in armata, in spitale, in penitenciare, in azile si in orfelinate.

(6) Parintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revine.

Art. 29. – Cadrelor militare in activitate le este restransa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel: …

d) aderarea la culte religioase este libera, mai putin la cele care, potrivit legii, contravin normelor de pastrare a ordii publice, precum si la cele care incalca bunele moravuri sau afecteaza exercitarea profesiei;

Nu este prevazuta interdictia sau restrangerea acestui drept.

FAMILIA

Art. 48. – (1) Familia se intemeiaza pe casatoria liber consimtita intre soti, pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea parintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor.

(2) Conditiile de incheiere, de desfacere si de nulitate a casatoriei se stabilesc prin lege. Casatoria religioasa poate fi celebrata numai dupa casatoria civila. …

Art. 29. – Cadrelor militare in activitate le este restransa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel: …

f) incheierea casatoriei este libera in conditiile legii. Casatoria cu o persoana apatrida sau care nu are exclusiv cetatenia romana este conditionata de obtinerea aprobarii prealabile a ministrului apararii nationale;

Nu este prevazuta interdictia sau restrangerea acestui drept.

LIBERA CIRCULATIE

Art. 25. – (1) Dreptul la libera circulatie, in tara si strainatate, este garantat. Legea stabileste conditiile exercitarii acestui drept.

(2) Fiecarui cetatean ii este asigurat dreptul de a-si stabili domiciliul sau resedinta in orice localitate din tara, de a emigra, precum si de a reveni in tara.

Art. 29. – Cadrelor militare in activitate le este restransa exercitarea unor drepturi si libertati, astfel: …

h) cadrele militare in activitate se pot deplasa in strainatate in conditiile ce se stabilesc prin ordin al ministrului apararii nationale;

Nu este prevazuta interdictia sau restrangerea acestui drept.

LIBERTATEA ECONOMICA

Art. 45. – Accesul liber al persoanei la o activitate economica, libera initiativa si exercitarea acestora in conditiile legii sunt garantate.

Art. 30.Ofiterii, maistrii militari si subofiterii in activitate au obligatia de a nu efectua activitati care contravin demnitatii, prestigiului si normelor de comportare ce decurg din calitatea cadrelor militare.

Cadrelor militare in activitate le este interzis:

a) sa indeplineasca alte functii decat cele in care sunt incadrate, cu exceptia cumu-lului prevazut de lege, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale;

b) sa fie asociat unic ori sa participe direct la administrarea sau conducerea unor organizatii ori societati comerciale, cu exceptia celor numite in consiliile de adminis-tratie ale regiilor autonome si societatilor comerciale din subordinea Ministerului Apararii Nationale, din cadrul industriei de aparare sau in lega-tura cu aceasta.

Art. 5. - (1) Functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent si asistent judiciar sunt incompatibile cu orice alte functii publice sau private, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior, precum si a celor de instruire din cadrul Institutului National al Magistraturii si al Scolii Nationale de Grefieri, in conditiile legii. (2) Judecatorii si procurorii sunt obligati sa se abtina de la orice activitate legata de actul de justitie in cazuri care presupun existenta unui conflict intre interesele lor si interesul public de infaptuire a justitiei sau de aparare a intereselor generale ale societatii, cu exceptia cazurilor in care conflictul de interese a fost adus la cunostinta, in scris, colegiului de conducere al instantei sau conducatorului parchetului si s-a considerat ca existenta conflictului de interese nu afecteaza indeplinirea impartiala a atributiilor de serviciu. (3) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti si personalul auxiliar de specialitate sunt obligati sa dea, anual, o declaratie pe propria raspundere in care sa mentioneze daca sotul, rudele sau afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv exercita o functie sau desfasoara o activitate juridica ori activitati de investigare sau cercetare penala, precum si locul de munca al acestora. Declaratiile se inregistreaza si se depun la dosarul profesional. Art. 6. - (1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor si personalul auxiliar de specialitate sunt obligati sa faca o declaratie autentica, pe propria raspundere potrivit legii penale, privind apartenenta sau neapartenenta ca agent sau colaborator al organelor de securitate, ca politie politica. (2) Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii verifica declaratiile prevazute la alin. (1). Rezultatele verificarilor se ataseaza la dosarul profesional. (3) Dispozitiile Legii nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea securitatii ca politie politica se aplica in mod corespunzator. Art. 7. - (1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat acestora si personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii. (2) Persoanele prevazute la alin. (1) completeaza, anual, o declaratie autentica, pe propria raspundere potrivit legii penale, din care sa rezulte ca nu sunt lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii. (3) Consiliul Suprem de Aparare a Tarii verifica, din oficiu sau la sesizarea Consiliului Superior al Magistraturii ori a ministrului justitiei, realitatea declaratiilor prevazute la alin. (2). (4) Incalcarea dispozitiilor alin. (1) conduce la eliberarea din functia detinuta, inclusiv cea de judecator sau procuror. Art. 8. - (1) Judecatorilor si procurorilor le este interzis: a) sa desfasoare activitati comerciale, direct sau prin persoane interpuse; b) sa desfasoare activitati de arbitraj in litigii civile, comerciale sau de alta natura; c) sa aiba calitatea de asociat sau de membru in organele de conducere, administrare sau control la societati civile, societati comerciale, inclusiv banci sau alte institutii de credit, societati de asigurare ori financiare, companii nationale, societati nationale sau regii autonome; d) sa aiba calitatea de membru al unui grup de interes economic. (2) Prin derogare de la prevederile alin. (1) lit. c), judecatorii si procurorii pot fi actionari sau asociati ca urmare a legii privind privatizarea in masa. Art. 10. - 2) Judecatorii si procurorii nu pot sa dea consultatii scrise sau verbale in probleme litigioase, chiar daca procesele respective sunt pe rolul altor instante sau parchete decat acelea in cadrul carora isi exercita functia si nu pot indeplini orice alta activitate care, potrivit legii, se realizeaza de avocat. (3) Judecatorilor si procurorilor le este permis sa pledeze, in conditiile prevazute de lege, numai in cauzele lor personale, ale ascendentilor si descendentilor, ale sotilor, precum si ale persoanelor puse sub tutela sau curatela lor. Chiar si in asemenea situatii insa judecatorilor si procurorilor nu le este ingaduit sa se foloseasca de calitatea pe care o au pentru a influenta solutia instantei de judecata sau a parchetului si trebuie sa evite a se crea aparenta ca ar putea influenta in orice fel solutia. Art. 11. - (2) Judecatorii si procurorii pot fi membri ai unor comisii de examinare sau de intocmire a proiectelor de acte normative, a unor documente interne sau internationale.

Tinand cont ca atat pensiile cadrelor militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale cat si pensiile judecatorilor si procurorilor se incadreaza in pilonul al 2-lea privind schemele ocupationale (profesionale) guvernate de Directiva 86/378/EEC, modificată prin Directiva 97/96/EC si faptul ca tratamentul care se aplica acestor categorii de pensii este diferit, in sensul ca prima categorie se va recalcula si a doua categorie nu se va recalcula, doresc sa binevoiti a-mi preciza urmatoarele:

1. Ce s-a avut in vedere cand s-a decis ca pensiile cadrelor militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale sa se recalculeze, iar cele ale judecatorilor si procurorilor nu, in conditiile in care principiul neretroactivitatii este prevazut si in Constitutia Romaniei (art. 15 alin. (2) „Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.”), iar la situatii identice trebuie sa se aplice aceeasi masura?

2. De ce pana la aceasta ultima decizie a Curtii Constitutionale, referitoare la masurile de austeritate adoptate de Guvernul Romaniei, judecatorii si procurorii erau asimilati cu cadrele militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, din punct de vedere al pensiei, iar acum se face o separare totala? Ce a determinat acest lucru?

3. Tinand cont ca prin recalcularea pensiilor cadrelor militare din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, stabilite printr-o lege in vigoare la acea data, se urmareste diminuarea cuantumului lor si prin aceasta masura se incalca dreptul constitutional la proprietate (art. 44 din Constitutia Romaniei), ce s-a avut in vedere cand s-a decis constitutionalitatea acestei masuri (tinand cont ca recalcularea unor pensii se poate face numai prin instantele judecatoresti si numai in situatia in care s-au incalcat prevederile legii in vigoare la data stabilirii pensiei)?

4. Daca statul de drept este statul in care legea este suverana, deci trebuie si se respecta de catre toti cetatenii tarii respective, atunci cum poate fi caracterizata Romania in care prevederile legii fundamentale, Constitutia Romaniei (neretroactivitatea legii, dreptul la proprietate etc.), sunt incalcate cu buna stiinta chiar de catre cei care ar trebui sa le respecte in primul rand: Presedintele Romaniei, Parlamentul Romaniei, Guvernul Romaniei, Curtea Constitutionala etc.? Ce atitudine fata de lege ar trebui sa aiba ceilalti cetateni ai Romaniei?

5. Cum raspund cei care incalca juramantul prevazut la art. 82 din Constitutia Romaniei unde se spune printre altele „Jur ... sa respect Constitutia si legile tarii ...” ? Cum raspunde Ministerul Public care nu respecta art. 131 din Constitutia Romaniei care prevede ca acesta „ reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor”, prin faptul ca este partas la limitarea drepturilor cetatenilor?

Astept raspunsul dumneavoastra pentru a-mi lamuri aceste cateva probleme si va multumesc anticipat pentru bunavointa si rabdarea de a-mi citi aceste randuri.

Cu deosebit respect, ... si indreptatita speranta,

Cdor(Rz.) Ionel CAPRARU

Str. Casin nr.2, Bloc G5B, Sc.A, Ap.19

Constanta

Administraţia prezidenţială

Adresa:

Palatul Cotroceni, Bulevardul Geniului nr. 1-3 Sector 6 - Bucuresti - Romania, Cod postal 060116 Telefon: (+40-21)410.05.81


Compartimentul pentru

Probleme cetăţenesti, audienţe şi petiţii

procetatean@presidency.ro

Coordonator: GABRIEL-CRISTIAN PISCOCIU, Consilier de Stat

Adresa:

Palatul Cotroceni, Bulevardul Geniului nr. 1-3 Sector 6 - Bucuresti - Romania, Cod postal 060116 Telefon: (+40-21)410.05.81 - interior 363; 305 Tel/Fax: 410.38.58 e-mail: procetatean@presidency.ro Termenul de raspuns la petitii, stabilit în baza art. 151 din Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, este de 45 de zile.


Departamentul de Comunicare Publică

Biroul de Presă Telefon: (+40-21) 319.31.21 Fax: (+40-21) 319.31.31