luni, 30 iulie 2012

CE A AJUNS ARMATA? !


COMUNICAT DE PRESĂ


Ministrul apărării naţionale, Corneliu Dobriţoiu, s-a întâlnit în cursul dimineţii de luni, 30 iulie, cu cei 111 absolvenţi, şcolarizaţi de Ministerul Apărării Naţionale, în cele 11 specializări ale Facultăţii de Sisteme electronice şi informatice şi Facultăţii de Mecatronică şi sisteme integrate de armament, la Academia Tehnică Militară.

Ministrul apărării naţionale a prezentat absolvenţilor cauzele care au condus la amânarea înălţării în grad a promoţiei 2012: "Traversăm o perioadă de austeritate economică. Sunt profund mâhnit de faptul că, pentru prima dată, armata nu-şi poate onora obligaţiile faţă de absolvenţi."

Ministrul apărării naţionale le-a precizat absolvenţilor care sunt etapele următoare ale formării lor profesionale, precum şi importanţa Cursului pentru formarea cadrelor militare pentru prima funcţie, organizat pentru absolvenţii Academiei Tehnice Militare, în perioada 1 august-26 noiembrie 2012.

"Am încercat, cu gând curat, o soluţie. Am tot respectul pentru aspiraţiile pe care le aveţi, ca atare am căutat să găsim o soluţie pentru etapa următoare a pregătirii dumneavoastră, în aşa fel, încât, continuitatea carierei să nu aibă de suferit. Sunteţi tineri, frumoşi, vă rog să nu vă pierdeţi speranţa şi sper să ne întâlnim cu bucurie la înalţarea în grad în decembrie 2012."

Biroul de Presă al Ministerului Apărării Naţionale

duminică, 29 iulie 2012

NU MAI STATI SI DORMITI !IESITI DIN CASA CINCI MINUTE ȘI MERGEȚI LA VOT! ROMANIA MERITA ACEST MIC EFORT AL DUMNEAVOASTRĂ!


Cei care nu ați votat din alte motive în afara faptului ca nu va puteți deplasa din motive medicale sau pur și simplu sunteți pro basescu adică sunteți cu hoții si cu cei care si-au bătut joc de noi timp de opt ani cred ca ar trebui sa faceți un efort si sa mergeți la vot! Cred ca v-ați saturat de faptul ca o ducem rău de opt ani.Sau nu????De ce sa mai ținem acest hot , aceasta piază rea.Ce trebuie sa ne mai demonstreze acest SATANA ca sa va sensibilizați și voi ?Nu va este de ajuns ca a scufundat nava amiral a flotei românești?Nu va este de ajuns ca a vândut pe nimic flota ?Nu va este de ajuns ca ne-a învrăjbit unul împotriva celuilalt?Nu va ajunge ca ne-a tăiat pensiile,salariile,ajutoarele sporurile .Nu va este de ajuns ca atunci când pentru noi era criza el aloca bani pentru renovarea vilei in care dorea sa stea când va fi pensionar………….
Dacă va este de ajuns , plecați și votați.Si luați-i și pe prietenii voștri !Dacă nu va este de ajuns , stați acasă ! Stați și dormiți sau uitați-va la televizor. Bătrânii sau dus la vot.Poate aveți si voi vreo datorie morala fata de bătrânii voștri!
COSTEL GĂLĂȚEANU

vineri, 27 iulie 2012

ORDIN nr. M.76. din 13 iulie 2012 privind instituirea legitimaţiei pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere provenite din Ministerul Apărării Naţionale


ORDIN nr. M.76. din 13 iulie 2012 privind instituirea legitimaţiei pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere provenite din Ministerul Apărării Naţionale
Având în vedere dispoziţiile art. 26 şi 100 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Se instituie legitimaţia pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere pensionari militari, provenite din Ministerul Apărării Naţionale, denumită în continuare legitimaţie.
(2)Legitimaţia se emite şi pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere, foşti pensionari militari de invaliditate din cauza unor accidente în serviciu ori a unor boli contractate în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor militare, care ulterior au optat pentru pensia din sistemul asigurărilor sociale de stat,
Art. 2
Legitimaţia se emite în scopul facilitării accesului în spaţiile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, destinate serviciilor medicale, refacerii capacităţii de muncă sau cazării, precum şi activităţilor recreative, sportive şi culturale, în condiţiile stabilite prin actele normative specifice în domeniu.
Art. 3
Legitimaţia certifică provenienţa cadrului militar din Ministerul Apărării Naţionale, gradul militar şi funcţia avute la data trecerii în rezervă sau direct în retragere.
Art. 4
Legitimaţia este compusă din două file confecţionate din carton plastifiat în exterior, cu dimensiunile standard şi culoarea legitimaţiei militare pentru cadrele militare în activitate, cuprinzând datele din modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
CAPITOLUL II: Emiterea şi evidenţa legitimaţiilor la trecerea în rezervă sau direct în retragere
Art. 5
Emiterea legitimaţiei se face, la solicitarea cadrelor militare, de către structura care iniţiază trecerea în rezervă sau direct în retragere, concomitent cu celelalte demersuri pe linie de personal efectuate la încheierea raporturilor de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale.
Art. 6
Legitimaţia se înmânează titularului, în cadru solemn, odată cu comunicarea ordinului/decretului de trecere în rezervă sau direct în retragere.
Art. 7
Evidenţa legitimaţiilor se ţine nominal, pe serii şi numere, în registre ale căror modele sunt similare celor pentru evidenţa legitimaţiilor cadrelor militare în activitate, stabilite conform prevederilor anexei nr. 10 la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2002*, cu modificările şi completările ulterioare, de către:
*Ordinul nr. M. 105/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
a)unitatea emitentă, pentru cadrele militare care se trec în rezervă sau direct în retragere din unitatea respectivă;
b)centrele militare pe raza cărora domiciliază respectivele cadre militare trecute în rezervă sau direct în retragere.
Art. 8
În termen de 30 de zile de la data trecerii în rezervă sau direct în retragere, unităţile militare comunică, în scris, situaţia legitimaţiilor eliberate următoarelor structuri:
a)centrelor militare pe raza cărora domiciliază posesorii acestora;
b)Direcţiei calitatea vieţii personalului, numai pentru cadrele militare trecute direct în retragere.
CAPITOLUL III: Emiterea şi evidenţa legitimaţiilor pentru cadrele militare aflate în rezervă sau în retragere
Art. 9
(1)Pentru cadrele militare prevăzute la art. 1, aflate deja în rezervă sau în retragere la data intrării în vigoare a prezentului ordin, emiterea legitimaţiei se face, la solicitarea scrisă a acestora, de către centrele militare pe raza cărora domiciliază respectivele cadre militare.
(2)În termen de 30 de zile de la data emiterii legitimaţiei pentru cadrele militare în retragere, precum şi la scoaterea din evidenţă ca rezervişti şi trecerea în retragere, centrele militare au obligaţia de a comunica, în scris, Direcţiei calitatea vieţii personalului situaţia legitimaţiilor emise.
Art. 10
Evidenţa legitimaţiilor prevăzute la art. 9 se ţine de către centrele militare emitente, în registre ale căror modele sunt similare celor pentru evidenţa legitimaţiilor cadrelor militare în activitate, stabilite conform prevederilor anexei nr. 10 la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale
Art. 11
(1)Legitimaţia i se retrage titularului în următoarele situaţii:
a)în situaţia degradării militare, renunţării la cetăţenia română sau retragerii cetăţeniei române;
b)la preschimbarea legitimaţiei.
(2)Pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), legitimaţia poate fi retrasă de către centrul militar pe raza căruia domiciliază cadrul militar în rezervă sau în retragere, cu avizul organului de specialitate care asigură asistenţa juridică a respectivului centru militar.
Art. 12
Legitimaţiile pierdute sau furate vor fi declarate nule şi publicate în Buletinul administrativ al Ministerului Apărării Naţionale, cheltuielile fiind suportate de către titularul legitimaţiei.
Art. 13
(1)Regulile de completare a legitimaţiei sunt similare celor pentru completarea legitimaţiilor cadrelor militare în activitate, stabilite conform prevederilor anexei nr. 10 la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2002, cu modificările şi completările ulterioare, adaptate la specificul modelului legitimaţiei.
(2)Pentru funcţiile care nu sunt libere la publicare se vor înscrie echivalentele acestora, stabilite conform reglementărilor în vigoare.
Art. 14
Cererile privind necesarul de legitimaţii se transmit, ierarhic, de către structurile emitente Direcţiei calitatea vieţii personalului, până la sfârşitul lunii august, pentru anul următor.
Art. 15
Fondurile destinate confecţionării legitimaţiilor se prevăd în proiectul de buget de către directorii programelor majore/ordonatorii de credite şi se repartizează Centrului tehnic-editorial al armatei, în calitate de utilizator de credite.
Art. 16
Tipărirea şi numerotarea legitimaţiilor se realizează de către Centrul tehnic-editorial al armatei, pe baza solicitărilor transmise de Direcţia calitatea vieţii personalului.
Art. 17
Aplicarea timbrului sec şi difuzarea imprimatelor legitimaţiilor către emitenţi se asigură prin grija Direcţiei calitatea vieţii personalului.
Art. 18
Şeful Direcţiei personal si mobilizare si şeful Direcţiei calitatea vieţii personalului pot emite, în comun, precizări pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
Art. 19
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-

Ministrul apărării naţionale,
Corneliu Dobriţoiu
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 518 din data de 26 iulie 2012

marți, 24 iulie 2012

PENTRU MINE BASESCU ESTE DEMIS


PENTRU MINE BASESCU ESTE DEMIS

Motto: “Se intâmplă să am dreptate, când n-aş vrea să am şi mă intristează nedreptatea care-mi dă dreptate, exact când nu ar trebui”. Ilie Dumitrascu
Eu, l-am suspendat pe  Basescu in ziua de 24 septembrie 2009, cand am publicat, “Umilirea armatei nationale” si l-am demis in februarie 2011, cand am scris “Comandantul suprem la raport”.
Astazi, declar cele doua mesaje “scrisori pierdute”, pentru ca presedintele suspendat nu a inteles responsabilitatile pe care le avea pentru intarirea capacitatii de aparare a tarii. 
Demagogia si cinismul discursului presedintelului suspendat cu privire la reforma statului roman nu ma mai poate pacali. Acum stiu ca acesta nu dispune de notiuni elementare privind modul in care statul a evoluat la nivel european si cum au fost formate armatele moderne ale statelor europene. Basescu nu poate sa inteleaga rolul si functiile unei armate, pentru ca nu intelege nici rostul si rolul statului, chiar in contextul apartenentei la organizatiile de securitate.
Din nefericire, noi, militarii tarii, activi sau in rezerva, traim de pe o zi pe alta, la fel ca toti cetatenii onesti ai acestei tari, cu promisiuni uitate sau amânate dar si cu minciuni, despre care Basescu, spera zadarnic, sa nu ne mai aducem aminte de ele.
In timpul mandatelor lui Basescu, armata a fost blasfemiata, ignorata si  contrapusa altor institutii conform principiului “dezbina si stapaneste”.
Basescu a fost complice cu alti iresponsabili, cunoscuti sau necunoscuti, la actuala stare de disperare a celor care au purtat sau mai poarta uniforma Armatei României si nu intelege nimic din umilinta pe care o duc pe epoleti militarii activi si in rezerva.

Eu, l-am suspendat si demis pe Basescu, pentru ca:

1.     Discursul sau politic in care a clamat permanent reforma statului este profund demagogic. In fapt, nu dispune de notiuni elementare privind modul in care statul s-a dezvoltat si modernizat la nivel European, nu cunoaste rolul si functiile acestuia si nici modalitatatile prin care armatele moderne participa la indeplinirea functiilor statului. A ignorat mereu experientele societatilor occidentale care vegheaza ca prioritatile armatei sa fie in atentia liderilor politici. 

2.     Iresponsabilitatea, incompetenta, lentoarea si indiferenta sa au prejudiciat grav si pe termen lung, imaginea si credibilitatea Armatei Romaniei in societate.

3.     Nu a luat decizii vitale, asa cum ii cereau atributele constitutionale, pentru cresterea capacitatii combative a armatei si imbunatatirea continua a conditiilor de instructie si viata ale militarilor. Dimpotriva, Basescu a diminuat capacitatea de lupta a trupelor prin neputinta sa de a lua decizii responsabile pentru continuarea modernizarii organismului militar.

4.     Nu a cerut CSAT sa declanşeze analiza strategica a apărării.  Initierea si finalizarea procesului de analiza a apararii ar fi permis clasei politice dar si contribuabilului sa inteleaga care este starea armatei si care sunt optiunile de continuare realista a reformei din armata, pe baza de prioritati si costuri.

5.     Contribuabilul roman nu a fost informat sistematic, transparent si onest de catre comandantul fortelor armate, in legătură cu  capacitatea de lupta si moralul armatei, dacă poate, sau nu, să îşi indeplinească misiunile si cu ce  costuri.

6.     A amanat decizia de achizitie a avionului multirol. Ca o consecinta, Romania este decredibilizata si umilita ca tara membra NATO, deoarece ar trebui sa i se faca politia aeriana de catre alte tari. Basescu a afirmat cu ipocrizie la sfarsitul anului 2011: "Ea (patrularea aeriană de către alte ţări) este şi costisitoare şi umilitoare din punct de vedere al capacităţii forţelor armate în general şi al forţelor aeriene în special".

7.     Nu a luat pozitie oficiala si nu i-a aparat pe militari, subordonatii sai, in calitatea de comandant al fortelor armate, atunci cand unii politicieni de marca ai Romaniei de astazi, s-au intrecut, bagatelizand, programele de achizitii sau nevoile armatei sau cand au facut afirmatii defaimatoare si iresponsabile la adresa militarilor. Exemple: “un militar poate fi instruit într-o zi”, trebuie să cheltuim câteva miliarde de euro ca să ne jucăm de-a aviaţia militară sau nu, în an de criză?”, altul afirma cu referire la achizitia avionului multirol ca “azi m-am uitat pe cerul patriei si am constat ca era senin”, iar altul a decretat: “nu e nici o problemă, banii necesari pentru achiziţia avioanelor multirol ne vor fi rambursaţi de NATO”.

8.     A dezonorat pe militari si a decredibilizat ierarhia militara prin acordarea discretionara a gradelor militare. Avansarile la gradul de general dar si tolerarea avansarilor stupefiante in grad a unor persoane publice, fara instructie si studii militare, a starnit stupoare, nedumerire, controverse si  polemici. Pentru militarii care au obtinut onest gradele militare, aparitii editoriale cu titlurile: “Dezertori avansati”, “Stelele de general isca polemici”,  ”Generalii armatei de ate, mingi si tirbusoane” sau, de data mai recenta, “Tablagiu avansat general”,  “Coloneliada”, “Armata de tinichea a lui Basescu”, au fost umilitoare. 

9.     La fel ca si pe timpul regimului comunist, a numit in functii importante, inclusiv de sef al SMG, generali cu grad inferior cerintelor functiei. Indiferent cate calitati ar fi avut cei numiti in functie, timpul nu a mai avut rabdare cu ei, pentru ca asa a vrut Basescu. In mod iresponsabil, i-a umilit pe generalii cu grade superioare, lasand sa se inteleaga ca, de fapt, nu criteriile sunt cele care guverneaza acordarea gradelor si numirea in functie, ci bunul plac al cuiva, de data aceasta a lui Basescu.

10.            I-a mintit pe militari in decembrie 2008, spunand: „Pentru că discutăm despre o perioadă de criză, aş vrea să vă asigur că programele vitale ale Armatei, programele de inzestrare, nu vor fi oprite. Criza nu justifică nici stoparea reformei, nici continuarea proceselor de modernizare a Armatei. Acest lucru vreau să-l ştiţi bine şi să aveţi incredere că se dă Armatei atenţia cuvenită”.

11.            In 2009, militarii au fost mintiti din nou: „Şi mai este un lucru care mărturisc că mă deranjează: dezbaterile pe tema pensiilor militare. Sunt opinii diferite, unii spun că sunt militari în rezervă care pierd la pensie. (…) Ca atare, vă asigur că dacă această lege va ajunge într-o formă care pune sub semnul întrebării menţinerea pensiilor ofiţerilor în rezervă o voi trimite înapoi la Parlament pentru a fi discutată şi pusă în regulă. (…) Pensiile militare nu pot fi afectate”.

Astazi, 22 iulie 2012, nu am dubii cu privire la decizia mea de a-l demite, pentru ca intre promisiuni şi realitate, intre vorbele si faptele lui Basescu, au fost distorsiuni grave si ca pe timpul mandatelor lui de presedinte, doar  neputinta, minciuna si incapacitatea au avut continuitate.
Acest mesaj l-am scris si in numele militarilor activi care nu pot vorbi despre condiţiile de instrucţie, tehnica de lupta depasita si neperformanta, salarii amputate si bulversarea ierarhiei militare prin avansari frauduloase, dar au dreptul să tacă si sa fie in slujba statului roman. Ei au inteles ca, chiar in aceste conditii, trebuie sa fie gata sa-si faca datoria, iar la nevoie sa-şi dea si viaţa pentru ţară, asa cum s-a intamplat si cu militarii ale caror destine au fost curmate in accidentul aviatic de la inceputul lui iulie 2012.

General maior (r) Iordache OLARU

luni, 23 iulie 2012

Pasul următor: Demiterea lui Băsescu!

                               Pasul următor:

Demiterea lui Băsescu!
         Prin condamnarea si încarcerarea lui Adrian Năstase s-a făcut primul pas si a început astfel sfârsitul haitei de criminali si hoti instalati la guvernarea României pe 22 decembrie 1989. Pasul următor este demiterea lui Băsescu, la referendumul din 29 iulie. Votul nostru trebuie să împingă lucrurile spre acest deznodămînt firesc si absolut necesar. Ne-am săturat de ei. Din păcate, nu-i putem demite pe toti printr-un singur referendum, printr-un singur gest public! Va trebui să-i luăm pe rând. Stie toată lumea cine va urma după Băsescu! Dar e musai ca Băsescu, capul răutătilor din România, să dispară acum de pe scena politică pentru ca prăbusirea sistemului politic mafiot să continue, să meargă până la capăt, dacă ne ajută bunul Dumnezeu!
      Presa mercenară, inclusiv televiziunile, încearcă o diversiune parsivă si ticăloasă în sprijinul lui Băsescu, prezentând situatia ca o luptă între Traian Băsescu si Crin Antonescu, inducând în mintea românilor ideea că la referendum vor avea de ales între Băsescu si cuplul Ponta-Antonescu! Nimic mai fals si mai periculos decât această interpretare a situatiei în care ne aflăm! Noi acum avem posibilitatea de a elimina din jocul politic pe unul dintre cei mai mari răufăcători din politica românească! Faptul că adversarii săi s-ar putea să fie mai mincinosi si mai hoti si mai incompetenti decât Băsescu nu trebuie să ne inducă în eroarea de a-i mai acorda lui Băsescu creditul nostru!
      Din fericire, nu aceasta este situatia. Adversarii politici ai lui Băsescu au păcatele lor, incomparabil mai mici însă. Au făcut multe greseli, dar răul făcut de ei Tării si cetătenilor acestei Tări este, dacă pot spune asa, în limitele normalitătii. Aceste limite Băsescu le-a depăsit chiar înainte de a deveni presedinte!
      Avem acum ocazia acestui referendum si trebuie folosită fără niciun regret, pentru a scăpa astfel de un individ care ne-a făcut mult rău si ne va mai face, dacă nu-i luăm din mână pârghiile puterii de a face mai departe rău în jurul său!
      Pentru ceilalti politicieni, tovarăsi sau adversari, unii cu nimic mai de soi decât Băsescu, nu avem încotro si trebuie să asteptăm până la următorul soroc electoral, în toamnă. Imediat după demiterea lui Băsescu, societatea civilă va trebui să se aplece asupra candidaturii lui Crin Antonescu. Ar fi o mare rusine ca românii să aleagă încă un presedinte, al patrulea, care nu are ce căuta în fruntea Tării. Să sperăm că scurtul răgaz de câteva săptămâni nu ne va împiedica să ne edificăm corect asupra lui Crin Antonescu si a celorlalti candidati, în speranta că măcar unul dintre ei să prezinte un palmares demn de a fi luat în seamă.
      Să ne fie clar asadar: votul nostru pentru demiterea lui Băsescu nu înseamnă un vot pentru Crin Antonescu! Nu înseamnă preferinta pentru acesta!
      Votăm împotriva lui Traian Băsescu numai si numai prin raportare la isprăvile bine cunoscute ale lui Băsescu, unul dintre principalii vinovati pentru starea precară a natiunii române, a României de azi!
*
      De ce trebuie demis Băsescu?
      Nu au nicio valoare acuzatiile pe care i le aduce Parlamentul. Motivele pentru care Băsescu trebuie să cadă sunt cu totul altele, mult mai serioase, mai numeroase, si de ele trebuie să tinem seama în ziua referendumului.
      Mai întâi, amintim câteva dintre motivele pentru care Băsescu nici nu trebuia să ajungă în cea mai înaltă functie! În mod normal, Băsescu nu trebuia să ajungă nici parlamentar, nici ministru!
      1. În decembrie 1989 Traian Băsescu ocupa o functie de director în Ministerul Transporturilor, la Constanta, în Port. Erau ani buni de când nu mai naviga. Era cunoscut printre colegi si subordonati ca un impostor în functia respectivă. O functie pe care nu o onora, nici prin comportamentul său, nici prin pregătirea sa profesională destul de îndoielnică. Se stia că la câteva examene importante din cariera unui comandant Băsescu nici nu se prezentase, dar le promovase prin interventia „organelor de partid”, a protectorilor săi din Securitate.
       Apartenenta lui Băsescu la Securitate este certă, a fost demonstrată public. Personal, am discutat acest subiect cu Ion(?) Cătuneanu, fost director în Portul Constanta, care după 1990 si-a recunoscut apartenenta la Securitate în fata unui grup de prieteni constănteni. Cătuneanu ne-a spus că a fost coleg cu Băsescu în structurile Securitătii. După părerea mea, acest detaliu biografic nu îl încriminează în mod automat pe Traian Băsescu. Nu este grav dacă Băsescu a colaborat cu Securitatea sau dacă a lucrat efectiv în Securitate, ca ofiter! Problema este despre ce Securitate vorbim! După decembrie 1989 a devenit clar că Securitatea nu a fost un monolit, cu oameni de aceeasi factură, toti o apă si un pământ. A devenit clar că unii dintre securisti, nu putini, au făcut parte din Securitatea trădătoare, din Securitatea aservită unor servicii secrete străine, care n-au rămas străine de ce a urmat după 1990 în România. Avem toate motivele să credem că toată cariera politică a lui Traian Băsescu, atât de neasteptată, este datorată sprijinului ocult primit de acesta din partea unor astfel de institutii si structuri. Evident, nici pe departe Băsescu nu este singurul om politic aflat în această situatie. Îi tin companie ceilalti doi presedinti de după 1990, precum si importanti lideri politici sau din mass media etc. Partea proastă este că au primit acest sprijin ca să facă mult rău României si românilor.
      2. În ianuarie 1990, Băsescu a fost printre primii directori demisi la cererea colegilor si a subordonatilor. S-a aflat pe lista de directori demisi semnată de ministrul Burada. După câteva zile, acesta a fost „sfătuit” si, practic, obligat să revină asupra demiterii lui Traian Băsescu, revocând ordinul. Subalternii au protestat vehement, contestându-l în continuare, inclusiv în justitie. Băsescu a fost obligat să cedeze si să plece din Constanta, alungat propriu zis de fostii colegi si subordonati. În mod semnificativ, la alegerile parlamentare nu a candidat niciodată în Constanta, unde multă lume îl cunoaste foarte bine câte parale face. Era vestit printre marinari ca un comandant de vas extrem de priceput în relatiile cu vama din port...  A venit la Bucuresti unde aceiasi protectori discreti si eficienti l-au plasat sub pulpana lui Petre Roman si Ion Iliescu. Asa a început o carieră politică de care n-ar fi avut parte dacă nu ar fi primit constant ajutorul unor entităti secrete, imposibil de identificat de publicul larg, de alegători.
      3. Ca ministru la Transporturi (din mai 1990 până în octombrie 1992 si după 1996), se face vinovat de multe abuzuri si nereguli. Iată câteva:
- a permis si a coordonat deplasarea minerilor la Bucuresti, la mineriadele din iunie 1990 si septembrie 1991. Un simplu ordin al ministrului putea să împiedice venirea minerilor. Dimpotrivă: Băsescu i-a pedepsit pe subalternii care, din proprie initiativă, au încercat să oprească năvala minerilor.
- a demarat actiunile complexe de sabotare a CFR-ului. Din ordinul său a fost suspendat primul tren de călători, pe ruta Craiova-Cluj. La concurentă cu CFR au apărut firme particulare de transport auto. Aceste firme sunt, cele mai multe, controlate prin interpusi de Traian Băsescu si alti fosti ministri la Transporturi. Ca să le meargă bine acestor firme, au fost suspendate o multime de trenuri, au intrat în reparatii nesfârsite liniile cele mai circulate, pentru ca viteza trenurilor să fie exasperant de mică si lumea să prefere transportul auto. Linia Constanta-Bucuresti este cel mai bun exemplu pentru ce s-a întâmplat si se întâmplă în toată tara. Se urmăreste distrugerea CFR si privatizarea a ceea ce nu poate fi distrus!
a descurajat si amânat orice proiect de constructie a unor auto-străzi noi. A decis că „România nu are nevoie de auostrăzi”! A supravegheat personal reparatiilor la auto-strada Pitesti, lipsa sa de pricepere vădindu-se imediat prin calitatea proastă a lucrărilor.
- a introdus sistemul de dijmuire în transportul international auto, sistem perpetuat până azi.
- s-a implicat direct sau prin interpusi în falimentarea flotei comerciale si înstrăinarea acesteia. Dosarul Flota, ajuns în justitie, n-a fost finalizat deoarece Băsescu a stiut să-si facă complici persoane din conducerea celorlalte partide parlamentare, precum Micky Spagă si altii, de aceeasi teapă!
- demascat de dl Gabriel Stefănescu, seful corpului de control din minister, Băsescu a trecut la represalii, concediindu-l pe functionarul corect si curajos.
- altă persoană care l-a demascat pe Băsescu a fost Mihai Erbasu. Mihai Erbasu a murit asasinat în propria sa casă, a doua zi după ce l-a criticat pe Băsescu la OTV si a promis că va aduce la următoarea emisiune a lui Dan Diaconscu dovezile certe ale fărădelegilor si abuzurilor săvârsite de Traian Băsescu de-a lungul ultimilor ani, ca ministru si ca primar general al Capitalei. Îi sugerez lui Dan Diaconescu să scoată din arhiva OTV si să prezinte emisiunile făcute cu Mihai Erbasu si Gabriel Stefănescu pe tema abuzurilor lui Traian Băsescu. Mă îndoiesc însă că Dan Diaconescu va urma sugestia mea. Face în momentul de fată o propagandă fătisă în favoarea lui Băsescu. Păcat...
- alegerea sa ca primar si presedinte s-a făcut prin fraudă electorală. Vorba lui Ponta: „Au furat mai mult decât noi!” (Ghilimelele îmi apartin...) Băsescu si oamenii săi au inventat procedee inedite de furt electoral, au inovat în domeniu. La asemenea prostii le merge bine mintea! Căci prost nu este Băsescu, dimpotrivă, este inteligent si mai ales viclean! Predispus genetic spre infractiune, spre eludarea legii, a normelor si regulilor bunei cresteri, ale corectitudinii! Lasă să se înteleagă că această „dimensiune” golănească si interlopă a personalitătii sale a dobândit-o la gura portului! Ca băiat de port!... Eu nu recunosc în acest comportament stilul constăntean, mentalitatea celor născuti pe malul mării! Traian Băsescu nu este constăntean! Nu este născut la Constanta, cei sapte ani de acasă nu i-a petrecut la Constanta, iar constăntenii, când au avut prilejul, l-au alungat dintre ei! Prin felul său de a răzbi în viată, mintind si păcălind, având mereu ceva de ascuns, Băsescu nu este de-al nostru!
Ca presedinte, si-a arătat arama în nenumărate ocazii.
- răpirea ziaristilor din Irak a fost o manevră tembelă si criminală deopotrivă. Chiar si azi, dacă s-ar face o anchetă serioasă, s-ar putea dovedi că Băsescu a fost de acord cu această diversiune prin care a sperat să pozeze în salvator al Patriei! Se pare că au gândit-o altii, dar el a fost în permanentă în cunostintă de ce se întâmplă. La data aceea tara era guvernată de coalitia PSD-PNL, de Călin Tăriceanu prim ministru, iar Băsescu soma la Cotroceni, nu-l băga nimeni în seamă!
- la referendumul din 2007 a evitat un scrutin corect introducând în mod abuziv si a doua întrebare pentru alegătorii naivi: dacă sunt de acord cu reducerea Parlamentului, la o singură Cameră, cu numai 300 de parlamentari? Întrebare capcană, care atrăgea simpatia naivilor si a deturnat atentia electoratului de la miza reală. Băsescu încearcă acum o manevră similară prin răspândirea ideii că lumea are de ales între el si Crin Antonescu... Repet: manevră abilă, dar perfect ticăloasă, care denotă lasitate si fuga de răspundere pentru faptele sale.
- după alegerile din 2008 a refuzat să ofere functia de prim ministru majoritătii parlamentare, care îl propusese pe Klaus Johannis. L-a numit în mod perfect ne-constitutional pe Emil Boc,  care îsi dovedise deja incompetenta, si a demarat actiunea de racolare, prin santaj si spagă, a parlamentarilor traseisti dispusi să se alăture PDL-ului, pentru a inversa raportul politic din Parlament stabilit democratic prin votul nostru. Asa a ajuns să inventeze un nou partid, UNPR, într-un dispret total pentru vointa electoratului si litera Constitutiei!
- lui Băsescu îi apartine ideea de a interzice oamenilor săi din Parlament să participe la votul secret, neavând încredere că acestia vor vota la ordinul primit. Moment extrem de rusinos, fără pereche în viata parlamentară din toată lumea!
- a luat o serie de măsuri care au discreditat si dezonorat armata. A dispus trecerea în rezervă a unor ofiteri superiori de valoare, veritabili profesionisti, caractere autentice, si a ridicat la gradul de generali o seamă de impostori, în frunte cu fostul ministru al Armatei.
- în dispretul opiniei publice, a adevăratei intelectualităti, i-a numit pe Vladimir Tismăneanu si Horia Patapievici în functii pentru care acestia nu aveau nicio competentă, dimpotrivă, erau contra-indicati în modul cel mai categoric cu putintă.
- în schimb, a eliminat-o din viata politică pe dna Mona Muscă atunci când, din sondaje, a reiesit că lumea pretuia tot mult mai mult eleganta si competenta unei adevărate doamne în comparatie cu mârlănia si bădărănia prezidentului nimerit în functia supremă prin tertipuri si minciună. Mona Muscă nu a făcut politie politică. Eu însumi si toti colegii mei de la Universitatea Bucuresti, care aveam ore cu studentii străini, am acceptat să informăm ierarhic – în cazul nostru la prodecan, dacă ni se pare ceva suspect la vreun student străin! Era stiut că sub eticheta de student intrau în tară multi veritabili teroristi! Nu am semnat niciun angajament în acest sens, dar dacă ni s-ar fi cerut să semnăm, nu am fi avut nimic împotrivă! Presa noastră a avut atunci un comportament dezgustător, făcându-se complice la mârsăvia lui Băsescu. Ca si colegii de partid ai bietei femei!... Căci acesta este pericolul cel mai mare pe care îl reprezintă Băsescu: proliferează în societate, în rândurile tineretului mai ales, modelul său de succes: prin fraudă, bădărănie, viclenie, diversiune, nerusinare!
- în anii de guvernare a lui Emil Boc, când Traian Băsescu a controlat tot ce se făcea în Tară, guvernul a contractat cele mai mari împrumuturi din istoria României. În aceeasi perioadă guvernul a procedat si la cea mai severă scădere de salarii si pensii din istoria României! Unde s-au dus aceste fonduri uriase?
Cât timp va mai sta la Cotroceni, lui Băsescu nu i se va cere socoteală pentru acest jaf!
- nu putem uita si ierta recomandarea prezidentială făcută tinerilor români aflati în dificultate, nemultumiti de ce le oferă societatea: să emigreze, să plece în străinătate!...
- cel mai vinovat si inacceptabil gest politic al lui Băsescu îl constituie declaratiile repetate făcute de acest saltimbac politic potrivit cărora România trebuie să cedeze din suveranitatea natională în favoarea „guvernului” de la Bruxelles sau din alte capitale, exponente ale Noii Ordini Mondiale. Niciun alt presedinte european nu s-a arătat atât de dispus să accepte acest raport politic de subordonare si aservire natională. Cui a cerut nevrednicul de Băsescu mandat pentru asemenea declaratii iresponsabile? Nu este acesta un gest de trădare natională? Sau de iresponsabilitate majoră?! Ce trebuie să mai facă acest individ că să fie îndepărtat de la orice functie publică si tras la răspundere pentru faptele sale, incompatibile cu legea penală si cu exigentele functiei prezidentiale?! (Voi reveni asupra chestiunii.)
- si-a permis să iasă în public cu declaratii ne-constitutionale de sustinere a unor proiecte economice precum Rosia Montană! Interpelat de activisti voluntari ai interesului national, când acestia i-au pomenit de obligatiile pe care fiecare generatie le are fată de urmasi, fată de nepoti, neisprăvitul le-a rîs în nas: care nepoti?! Exact cu aceeasi mentalitate a tiganului nomad, pe care nimic nu-l leagă de vatra satului, de Tară:
        - Măi, tigane, sări că-ti arde satul!
        - Nu-i nimic! Mă mut în altul!
       Chiar are patrie acest Băsescu? Iar acea patrie este România? Mă îndoiesc!
                                                                                                            Ion  Coja
Post scriptum. Oameni buni, să nu ne facem griji prea mari si prea devreme pentru cel care va urma să-i ia locul Băsescului în toamnă la Cotroceni. Să rezolvăm la referendum problema Băsescu. Si vom vedea ce va fi mai departe! Sunt convins că vor apărea candidaturi noi, valabile, demne de functia respectivă, din partea societătii civile. Stiu bine că vreo doi-trei dintre generalii pe care i-a îndepărtat Băsescu din Armată ar fi foarte potriviti cu functia supremă. Academia Română si mediul academic ne oferă de asemenea câteva candidaturi valabile, mai valabile decât cele cu care ne amenintă clasa politică. Personal, mă gândesc cu plăcere si sperantă la Dumitru Prunariu... Si la încă vreo trei-patru posibili candidati, oameni tineri, români de care să fim mândri si multumiti.
Dar mă văd obligat să fac următoarea constatare: desi nu mi-a plăcut niciodată de Crin Antonescu, impresie pe care am făcut-o public în mai mult rânduri, trebuie să recunosc că prestatia sa din ultimele zile, prestata sa la Cotroceni, mă satisface. Declaratiile sale limpezi în apărarea demnitătii si suveranitătii functiei de presedinte al României în raport cu functionărimea de la Bruxelles m-au surprins în modul cel mai plăcut. Sper că le va confirma în continuare.
Doamne, ajută!

CAMARAZI DE ARME ŞI SUFERINŢE !!!!!


 
CAMARAZI DE ARME ŞI SUFERINŢE !!!!!
 
 
Avem ocazia să demonstrăm că suntem mai deştepţi, mai puternici şi mai uniţi decât ne-a crezut Băsescu.
Faceţi apel către toată populaţia Bucureştiului să vină la acest MITING şi la votul din 29 iulie !!! 
Traian Băsescu ar putea demisiona dacă, în urma acestui miting, va constata că masa mare de bucureşteni nu-l mai vrea. El va fugi astfel de judecata votului poporului. Dar nu va scăpa de o justiţie pe care tot poporul o va primeni de koveşi, zegreni şi morari mânjiţi de un ataşament băsescian profund antiromânesc.
Avem ocazia să demonstrăm că nu suntem un popor condamnat "să trăim bine"  cu Traian Băsescu pe cap.
Udrele trebuie să dispară şi ele din viaţa noastră.
Naţia română nu trebuie să mai fie stigmatizată de prezenţa acestui personaj ciudat, destructurat caracterial în fruntea ţării.
România trebuie să-şi recapete demnitatea furată de un clan mafiot vopsit în portocaliu.
Trebuie să redăm până şi frumuseţea culorii portocalii pe nedrept pângărită.
VENIŢI LA VOT ROMÂNI !!! 
 
                          FULGA

vineri, 20 iulie 2012

Probleme rezultate in urma sedintei Comisiei guvernamentale din 19.07.2012


Subiect:

           Probleme rezultate in urma sedintei Comisiei guvernamentale din 19.07.2012

Continut:

Ieri, 19.07.2012, la Cercul Militar Bucuresti a avut loc a treia şedinţa comisiei guvernamentale de elaborare a noii legi privind pensiile militare de stat.
Departamentul Juridic al SCMD a prezentat propria conceptie cu privire la rezolvarea situaţiei categoriilor de pensionari rezultate prin efectul Legii nr.119/2010 şi OUG nr.1/2011, aprobată prin Legea nr. 165/2011.
Punctul de vedere exprimat de SCMD a fost insusit, atât de d-na consilier Simona Sirbu, care urmează a aprofunda propunerile noastre, cât şi de cei mai mulţi dintre cei prezenţi în sală, atat cadre militare in activitate cat si in rezerva, de la MApN si MAI. S-a considerat că este soluţia cea mai realistă de rezolvare juridică a nedreptăţilor făcute, care sa poata fi acceptate si de autoritatile in drept sa aprobe proiectul legislativ.
S-au menţionat poziţiile publice ale unor reprezentanţi din actuala guvernanţă, respectiv afirmarea următoarelor doua etape: prima, care a fost deja materializata - stoparea regularizării pensiilor celor cu pensii diminuate – prin adoptarea Legii nr.112/2012; a doua etapă vizează repunerea în drepturile avute anterior lunii decembrie 2010, propusa de la 01.01.2013 – urmează a se rezolva.
Concretizarea din punct de vedere legislativ se poate face:
- fie prin includerea problematicii militarilor rezervişti în noua lege a pensiilor militare de stat, într-un singur capitol;
- fie prin emiterea unei ordonanţe de urgenţă, care se poate adopta mai devreme decât legea propriu-zisă. Această situaţie impune corelarea la sistemul de actualizare al pensiilor militare din noua lege şi asimilarea pensiilor repuse în plată şi a celor recunoscute ca drepturi legal câştigate ca pensii militare de stat.

Va prezentăm, în rezumat, poziţia şi propunerile SCMD: 
,,Astfel, prin R-E-E-V-A-L-U-A-R-E (sau un termen echivalent), şi nu prin recalculare, repararea nedreptăţilor se poate face în modul următor:
- prima categorie de pensionari (pensionari cu pensii diminuate), trebuie REPUSĂ ÎN DREPTURILE DIN DECEMBRIE 2010. Este procedura juridică cea mai SIMPLĂ, EFICIENTĂ ŞI JUSTĂ. Cele 32.000 de procese ale SCMD în instanţe asta cer: recâştigarea drepturilor amputate prin revizuire sau recalculare. Dacă instanţa decide în mod definitiv şi irevocabil să se pună în aplicare decizia investită cu titlu executoriu, nu această operaţiune s-ar executa de catre casa de pensii? Aici este vorba de revenirea la o situaţie anterioară, cu o posibilă actualizare, ca urmare a unor masuri de modificare a H.G. nr.1294/2001.
- a doua categorie (pensionari cu pensii mărite), presupune recunoaşterea cuantumului rezultat ca efect al operaţiilor de recalculare sau revizuire efectuate. Trebuie să funcţioneze principiul drepturilor câştigate. Cel mult, se pot stabili măsuri de reevaluare a unor documente care au stat la baza recalculării sau revizuirii pensiilor, ca posibilitate de a se fi produs erori din intenţie, neglijenţă, abuz de funcţie sau alte cauze. Dacă se trece la recalculare (principii, sistem de calcul, etc.), această categorie va fi cea care va da noii nemulţumiţi.  Operaţiile administrative care se fac sunt de verificare a documentelor din dosarul de pensie sub aspectul legalităţii, autenticităţii, oportunităţii, respectării condiţiilor de formă şi fond ale acestora.
- a treia categorie de pensionari (pensionarii pe Legea nr.263/2010) trebuie să facă obiectul unei analize mai ample şi serioase privind modul prin care pensiile pot fi revizuite prin adăugarea unor elemente favorabile de creştere.”
         

SEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Col (r) Monica I. CALOIAN

joi, 19 iulie 2012


Colonel in rezerva (jandarmerie) DURA ALEXANDRU MARIUS a trecut in lumea celor drepti.

Joi 19 Iulie 2012, fostul nostru coleg Col.(r) DURA ALEXANDRU MARIUS a incetat din viata dupa o grea suferinta. Colegii ii pot aduce un ultima omagiu la capela Cimitirului GHENCEA MILITAR 3, unde va fi depus incepand cu data de 20.07.2012. Ceremonialul de inmormantare se va desfasura pe 21.07.2012 incepand cu ora 12.00.

Dumnezeu sa te odihneasca si sa te aiba in pace drag camarad!!!
Sincere condoleante familiei indurerate!!!

marți, 17 iulie 2012

UITE ASA NE ÎMBOLNĂVIM DE SCÂRBĂ!


LIMITA DE TOLERANTA !FATA DE UE !


LIMITA DE TOLERANTA !FATA DE UE ! POATE CA SI SCMD AR TREBUI SA SE PRONUNTE!

Este agitata marota “bunelor practici europene”. La care Romania a subscris. Pe care Romania trebuie sa le respecte. Si, in numele acestora, au fost initiate, atat din interiorul acestui stat, cat si din afara lui, scenarii si jocuri periculoase. Sub pretextul nerespectarii “bunelor practici”, Romania a fost transformata in teren de incercare pentru diferite puteri. Evident, treptat, trebuie sa ne conformam unor reguli pe care, in definitiv, le-am acceptat. Chiar si acum cand suntem sub presiune. Dar exista o limita. Dincolo de acea limita, Romania devine un stat nedemn. Un stat fara suveranitate. Un stat umilit. Un stat lipsit de credibilitate.

Faimoasele intrebari, care isi asteapta raspunsul la Bruxelles, reprezinta un exemplu elocvent al tentativei de umilire a autoritatilor de la Bucuresti. Nu poti sa ceri unui stat asigurari, pe care deja oficialii sai le-au dat. Cu mult timp in urma. Desi nu ar fi avut niciun fel de obligatie. Sa nu o schimbe, pentru moment, pe doamna Kovesi, numita politic de catre Traian Basescu, transformata intr-un instrument politic si al carei mandat expira. La fel in cazul lui Daniel Morar, cu observatia ca mandatul sau e gata expirat. Ce garantii sa mai ceri ca Romania se va conforma unei tampenii legate de formula unui referendum valid, in pofida Comisiei de la Venetia, care ne lasa libertatea de a decide? Sa reflectam putin asupra acestui aspect.
Conform dictatului UE, pe care oficialii romani l-au acceptat, sustinatorii demiterii unui presedinte expirat au nevoie de o prezenta la vot de 9 milioane de cetateni, in timp ce sustinatorii lui Traian Basescu nu au nevoie de niciun cvorum. Este aberant, nedemocratic si ilegal ca minoritatea sa decida neprezentandu-se la vot. Suspendarea este o demitere conditionata de ratificare prin referendum. Ceea ce Parlamentul a hotarat nu este, de fapt, suspendarea Presedintelui, ci demiterea lui ad referendum sau propunerea ca el sa fie demis. Efectele deciziei Parlamentului sunt, pe de o parte, o demitere provizorie cu efect imediat, careia noi ii spunem suspendare, si o consultare populara cu o intrebare si doua raspunsuri: da sau nu. In consecinta, daca raspunsul la intrebare, oricare ar fi el, nu este validat, provizoratul se prelungeste. El nu se poate incheia decat printr-un referendum valabil. Fapt, de altfel, sesizat luni seara si de suspendat, in cursul discutiei cu Ion Cristoiu. Traian Basescu a recunoscut ca, in conformitate cu legile statului roman, referendumul de demitere ar putea fi repetat in caz de invalidare.
Este uluitor cum observatorii europeni nu au fost socati sau macar consternati, afland ca, in sediul de campanie al presedintelui suspendat, serviciul secret STS a instalat un terminal telefonic. Tot secret. Si asta in timp ce Traian Basescu nu mai are dreptul sa beneficieze de niciun fel de atribute prezidentiale. Si mai putini observa, cu o simpla ridicare din umeri, ca pozitia steagurilor la locul destinat conferintelor de presa de la Cotroceni a fost schimbat. Ca intr-un razboi de imagine impotriva lui Antonescu.
Pentru Merkel, Romania devine un fel de Belgrad. In scopul de a acapara suveranitatea. Dar si pentru altii, cozile de topor de la Bucuresti ale regimului Basescu sunt utilizate tot in scopuri geopolitice. USL a intrat intr-un razboi mai mare decat isi imagineaza. Il va castiga? (Sorin Rosca Stanescu)

Sursa: CorectNews