sâmbătă, 29 martie 2014

29 martie 2014
CATRE MEMBRI SCMD – FILIALA SECTOR 6 ( SI NU NUMAI)
APEL LA MEMORIE
Ma gandeam, citind articolul dl. col.(r) Dogaru Mircea din 28 martie 2014,REVOLUTIA ROMANA A FOST STEARSA DIN ISTORIE –PROTEST IMPOTRIVA UNEI ORDONANTE DE URGENTA ANTICONSTITUTIONALA SI ANTINATIONALA”, postat pe <<http://dogaru-mircea.blogspot.ro/2014/03/revolutia-romana-fost-stearsa-din.html>>, ce dreptate au unii istorici atunci cand prezinta istoria fara sa o interpreteze in fel si chip, fara sa fie supusi unor presiuni politice extrene, etc. si apreciam stilul istoricului Dogaru, stil care depaseste sicanele prezentului sindicalist, stil care prezinta cu acuratete si profesionalism, o perioada (destul de lunga dar succint prezentata) din istoria zbuciumata a romanilor.

Incercam si eu sa apreciez acest stil, printr-un simplu comentariu la acest articol, pe pagina CNSC, nerecunoscut decat de voluntarii sai, pagina AFISATA, TOTUSI, pe site-ul SCMD ( cu a cui aprobare, cu al cui acord, …..? ).

Singura greseala a fost sa fac o simpla observatie legata de faptul ca presedintele sindicatului semneaza in numele SCMD si uita ca in perioada 2010-2011 si chiar 2012 luptam de unii singuri pe frontul “societatii civile”, ba unii chiar ne blamau actiunile.
Rezultatul?. DISPARITIA IMEDIATA A COMENTARIULUI.
Si m-am intrebat: O FI BINE D-LE COLONEL, O FI BINE ?
Se pare ca pentru unii este foarte bine.

De la unii vicepresedinti zonali ai CD vin vesti “incurajatoare” pentru bucuresteni si ilfoveni. Adica: ”NU VA PREOCUPA, DOMNILOR, DECAT PROBLEMELE FINANCIARE ALE SCMD?”
Le-am comunicat faptul ca preocuparea principala a BOp ale filialelor din zona, este solutionarea problemelor ridicate de membri de sindicat in legatura cu pensiile, cu recuperarea sumelor ilegal retinute, cu faptul ca MApN nu pune in aplicare hotararile definitive ale instantelor judecatoresti, etc., iar IN SUBSIDIAR,  ca ne preocupa:
- CUM SUNT GESTIONATE FONDURILE SCMD - FONDURI CONSTITUITE DIN COTIZATIILE MEMBRILOR DE SINDICAT, FONDURI GESTIONATE FARA TRANSPARENTA DE CATRE UNII MEMBRI AI CONDUCERII CENTRALE A SCMD, FONDURI A CAROR UTILIZARE TREBUIE CUNOSCUTA DE CATRE TOTI MEMBRI DE SINDICAT, FONDURI CARE TREBUIE GESTIONATE IN FOLOSUL MEMBRILOR DE SINDICAT DIN INTREAGA TARA, FONDURI CARE SA CONTRIBUIE LA AFIRMAREA SCMD, etc.
Partea proasta este ca insusi Presedintele sindicatului este preocupat de faptul ca incercam sa ne dumirim si noi, cei din Bucuresti si Ilfov, DE CE SINDICATUL A PLATIT LA DOUA CASE DE AVOCATURA ( GALCA si BARLA) SUME IMENSE, IAR REZULTATELE SUNT ZERO IN ZONA BUCURESTI-ILFOV si ne acuza acelasi Presedinte al sindicatului, ca vrem desfiintarea SCMD prin cautarea zilnica, a unor “solutii” in acest sens.

Putem sa-i felicitam pe colegii din Arges si Constanta (atat cunoastem la aceasta data) pentru lupta castigata in instanta. Le dorim succes in finalizarea acestei NEDORITE lupte, in special atunci cand M.Ap.N. va fi executat pentru nepunerea in aplicare a unei hotarari, definitive si irevocabile, a instantei judecatoresti.
Sper ca “intalnirea de la M.Ap.N. dintre Comisia de dialog a SCMD         ( numita nu stiu pe ce criterii de presedintele sindicatului)” din 20.03.2014, cu final degradant pentru sindicat, sa ramana ca un exercitiu nereusit al manipulatorilor de serviciu, ca un moment nedorit de nimeni.

Suntem intr-un moment delicat al existentei noastre ca sindicat. Avem o noua infatisare pe 08 mai 2014 cand instanta va analiza ( a cata oara?) solicitarile unor “colegi” pensionari militari, de a fi desfintat sindicatul. Am incredere ca instanta va fi demna de renumele ei.
Acest lucru trebuie sa ne faca mai responsabili fata de viitorul nostru, trebuie sa ne oblige sa actionam, impreuna, pentru noi, pentru a redeveni ce am fost.

Trebuie sa ne respectam angajamentele. Trebuie sa respectam hotararile si deciziile luate de la nivel BOp pana la CNR. TREBUIE SA NE RESPECTAM PE NOI INSINE.
2014 este un an decisiv pentru multi dintre noi. Putem demonstra ca suntem deosebiti, ca ne respectam si ca vrem sa fim respectati, ca avem forta de a separa raul de bine, in folosul celor care au avut, au si vor avea incredere in SCMD.
Avem de pregatit si desfasurat adunarile generale de bilant si de desemnare a candidatilor pentru organele de conducere ale SCMD. Avem de pregatit CONSILIUL NATIONAL AL REPREZENTANTILOR - 2014. Daca suntem impreuna reusim.
Biroul Operativ al filialei asteapta propuneri pentru viitor.
Presedintele Filialei sector 6 a SCMD
Col ( r) Marian TUDOR





marți, 18 martie 2014

SECRETARIATUL GENERAL AL SCMD NE INFORMEAZA:

Sindicatul Militarilor

16:29 (Acum 8 ore)
bcc: mine
Am onoarea sa va salut,
Va informamam ca la intalnirea Comisiei de dialog a SCMD cu reprezentantii de resort ai MApN, pe subiectul privind punerea in executare a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile obtinute de catre membrii de sindicat, planificata in ziua de 20.03.2014, ora 13.00, la sediul MApN, vor participa urmatorii:
  1. Gl Mr (r) Nastase Constantin
  2. Gl Fl Aer. (r) Balan Iosif
  3. Col. (r) Pricina Valeriu
  4. Col. (r) Caloian Monica
  5. Col. (r) Macovei Remus
  6. Col. (r) Tudor Marian
  7. Col. (r) Vasile Marian
  8. Col. (r) Dita Puiu
Cu stima si multumiri,
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Coordonator Secretariat General
Lt. col. (r) Rinciog Dumitru
Telefon 0736600961
Bucuresti, Str. Pajurei, nr. 13, cod postal 013152, Sector 1,
E-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com, Site: 
http://www.sindicatulcmd.blogspot.com/

duminică, 16 martie 2014

Dumnezeu sa-l odihneasca!

Fostul șef al Forțelor Terestre, generalul Ioan Sorin, a decedat din cauza unei boli grave

 
Foto: (c) RADU TUTA / AGERPRES ARHIVA
"Am aflat cu adâncă durere vestea trecerii în neființă a generalului (ret.) Ioan Sorin, o personalitate militară de excepție a ultimilor decenii. Va rămâne în memoria noastră ca un lider militar și va inspira generațiile viitoare de ofițeri și generali ai Armatei României", transmite ministrul Apărării, Mircea Dușa.
Generalul Ioan Sorin a ieșit la pensie anul trecut în mai, ocazie cu care ministrul Dușa i-a înmânat sabia de ceremonie, arma pe care o poartă ofițerii din Regimentul de Gardă, în semn de recunoștință pentru întreaga carieră militară.
Dușa a afirmat atunci că Sorin Ioan și-a îndeplinit datoria cu devotament și profesionalism în cariera militară de 40 de ani.
"Vreau să-i mulțumesc domnului general pentru felul în care, în această perioadă, și-a îndeplinit misiunea pe care legea, CSAT, ministrul Apărării Naționale i-au încredințat-o și pentru faptul că dânsul, prin pricepere, devotament și profesionalism, a fost un om deosebit, așa cum de altfel este educat să fie un militar", declara ministrul.
Generalul Ioan Sorin spunea că de-a lungul carierei a dat mâna cu multe personalități din toată lumea, printre care și Boutros Boutros-Ghali, fost secretar general al ONU, fapt care l-a onorat și l-a făcut să-și amintească cu plăcere fiecare moment.
La final de carieră militară, fostul comandat al SMFT avea și un regret. "Au fost multe situații în care alte planuri nu au contat. Poate am o remușcare, familia a fost pe planul doi, însă tot ceea ce am făcut am făcut cu plăcere și cu pasiune și am avut și satisfacții", spunea generalul Ioan Sorin.
În ceea ce privește misiunea din Afganistan, generalul își amintea că a fost primul militar care a călcat pe pământ afgan, fiind în anul 2002 șeful Direcției Operații.
"Era o experiență nouă. Am avut șansa să fiu șeful Direcției Operații în acea perioadă și de aceea am avut ocazia să fiu primul român care a aterizat pe acel pământ și să cunosc, să învăț, să studiez cultura oamenilor. (...) I-am sfătuit pe militari ce trebuie să facă pentru protecția lor — protecția forței este prioritară. (...) Retragerea treptată a trupelor române din Afganistan înseamnă că s-au făcut realizări în ceea ce privește obiectivele misiunii. Pentru cei care au fost acum 11 ani acolo și au revenit, în toți acești ani, este foarte ușor să vadă o transformare după această perioadă. Efortul internațional a fost foarte mare", afirma generalul Sorin Ioan.
Generalul Ioan Sorin a fost numit șef al Statului Major al Forțelor Terestre în iulie 2012, după ce fusese consilier coordonator domeniu în grupul consilierilor ministrului Apărării Naționale.
AGERPRES/(AS — autor: Andreea Dăscălescu, editor: Antonia Niță)

miercuri, 12 martie 2014

Nu aveţi încredere în angajatorul M.Ap.N.

      La data de 21.02.2014, Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, prin consilierul juridic Comănescu Florina Roxana, aparţinând Asociaţiei Consilierilor Juridici ”Fidelis Legis”, depune la Dosarul nr. 692/3/2014 o Întâmpinare , care naşte multe semne de întrebare asupra modului în care M.Ap.N. înţelege să respecte şi să protejeze interesele pensionarilor militari. Redau un pasaj din acest document:
Cu privire la susţinerile reclamantului în ceea ce priveşte încălcarea principiilor ocrotirii drepturilor dobândite şi încălcarea dispoziţiilor Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, înstanţa  nu se poate aprecia decât în sensul respingerii acestor aprecieri.
Învederăm instanţei că, aceste principii nu au fost avute în vedere la acordarea acestui tip de pensie, respectiv acordarea pensiei pe baza contribuţiilor private suplimentare ale reclamantului sau pe baza unei convenţii între angajator şi angajat cu privire la acordarea  unei compensări  pentru asumarea riscurilor profesionale.
Pensia de serviciu este un tip de pensie consacrat exclusiv de legile române, care nu este garantat de nici un principiu  comunitar şi nu se încadrează în nici unul din dintre tipurile de pensie recunoscute  de normele comunitare.
Asumarea funcţiei de cadru militar în Ministerul Apărării Naţionale, nu a fost determinată de prefigurarea unei compensaţii din partea statului constând în acordarea  pensiei de serviciu după retragerea din activitate, neputând reprezenta cauza exercitării funcţiei.
Cu totul alta ar fi fost situaţia dacă, la momentul accederii în profesie, angajatului i-ar fi fost prezentat prin contract, riscurile profesiei şi totodată în considerarea acestui risc, i-ar fi fost garantată o despăgubire viitoare din partea angajatorului sub forma unei prestaţii viitoare lunare , în urma deschiderii drepturilor de pensie. Numai aşa am putea discuta despre existenţa unui drept câştigat.
 Apreciem că, apariţia Legii nr.164/2001  privind pensiile militare de stat poate fi privită ca un act benevol din partea statului, de a-şi asuma anumite cheltuieli din bugetul propriu prin care să contribuie la majorarea drepturilor de pensie pentru anumite categorii profesionale alese după criterii proprii , fără însă a garanta perpetuarea acestui act al său pentru viitor.
 Pe cale de consecinţă, apreciem că în speţă  nu poate fi vorba de un drept câştigat în accepţiunea reclamantului ,ci mai degrabă de un drept acordat temporar de către stat în limita posibilităţilor sale economice.
În ceea ce priveşte nerespectarea principiului neretroactivităţii, suntem în măsură a aprecia că Legea nr. 119/2010 nu dispune pentru trecut şi nu intervine asupra drepturilor deja dobândite, pensiile încasate în temeiul vechii legi nefiind afectate, procesul de recalculare privind doar cuantumul pensiei de care va beneficia reclamantul pe viitor, deci prestaţiile viitoare, nefiindu-le afectate drepturile dobândite în baza unei legi.
Având în atenţie acest principiu, statul poate oricând, interveni, pentru viitor, cum a mai făcut-o de altfel şi în trecut, cu ocazia fiecărei recalculări, de care cu siguranţă a beneficiat şi reclamantul.
Prin urmare ,modificările privind cuantumul pensiei nu afectează dreptul  de proprietate,”bunul garantat”, fiind dreptul la pensie, nu cuantumul acesteia”.
Acest document este elaborat de Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică din M.Ap.N. , condusă de gl. bg. dr.Florin Maciu.
Acesta după o experienţă de 9 ani comandant de subunitate şi ofiţer cu activitatea de personal la un batalion de transmisiuni(1981-1990), odată cu absolvirea  Facultăţii de Drept a avut o carieră ascendentă, ca  jurist, numai la  eşaloanele superioare ale Armatei Române. A fost avansat general de brigadă, completând lotul  format din  eminenţi  jurişti, intendenţi, finanţişti, medici (chirurgi, stomatologi, oftalmologi, etc.) cu care s-a pricopsit armata română, după 1990. Deosebit de semnificativ este faptul că în perioada 2010-2012, atunci când s-a declanşat ofensiva decisivă împotriva  “nesimţiţilor” de pensionari militari, a fost detaşat în funcţia de director adjunct la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Domnul ministrul  Gabriel Oprea  ştie de ce. Pentru faptele sale de arme  a fost decorat  în anul 2004 cu Ordinul naţional “Steaua României, în grad de cavaler”. În acelaşi an, ca o coincidenţă,  a fost decorată cu acelaşi  înalt ordin şi  gl. bg. Maria Lupu, o altă  personalitate militară de excepţie. Aici s-ar impune totuşi o întrebare – de ce nici un comandant de batalion care a acţionat cu deosebit profesionalism în teatrele de operaţii  din Irak sau Afganistan,  făcând  cinste ţării , nu a fost decorat cu acest ordin?
 Documentul elaborat de subordonaţii gl. bg. Maciu Florin este ruşinos pentru M.Ap.N. şi într-o armată normală el ar trebui urmat de demiterea acestuia de urgenţă.
Prin acest document se recunoaşte existenţa unui standard dublu  în relaţia angajator(M.Ap.N.) şi angajat (cadrele militare).  Cadrelor militare - aflate permanent în slujba naţiunii, 24 de ore din 24, singura categorie profesională care era obligată să îşi sacrifice  viaţa atunci când apărarea ţării o cere – au fost obligate să îşi respecte integral  obligaţiile asumate. Orice abatere se sancţiona cu  îndepărtarea din sistemul militar.Pentru angajator situaţia este cu totul alta. Conducerea politică a statului , prin M.Ap.N. ca angajator, poate oricând schimba regulile privind asigurarea dreptului la pensie. Aceasta poate benevol, potrivit acestui document, să mărească pensile, care ulterior pot fi scăzute funcţie de interesele unui grup politic,  aflat întâmplător/ accidental la putere.Prevederea conform căreia statul poate garanta doar pensia militară, nu şi cuantumul acesteia este profund imorală. Aşa cum obligaţiile cadrelor au fost respecate integral, nu benevol, tot aşa şi statul român trebuie să respecte îndatoririle asumate referitoare la cei mai oneşti cetăţeni ai săi.
Prevederea conform căreia  pensia militară este un bun câştigat, doar dacă angajatorul ar fi garantat o despăgubire viitoare sub forma unei compensaţii vitoare lunare , ca o recunoaştere riscurilor profesiei, este hilară. Oare de ce M.Ap.N. nu a făcut un astfel de demers?  Am vrea să ştim cine a împiedicat M.Ap.N.  să acţioneze cu onestitate în favoarea angajaţilor săi. Poate juristul gl. bg. dr. Maciu Florin  ne va lămuri.
Eu ştiu un singur lucru, că în naivitatea şi idealismul meu, la începutul carierei militare când am semnat singurul contract cu M.Ap.N, nici nu m-am gândit la perspectiva pensiei militare. Eram bucuros pentru profesiunea aleasă şi speram că buna mea credinţă va fi recompensată aşa cum se cuvine de către cei din conducerea M.Ap.N .La fel au gândit şi colegii mei. Realitatea, atunci când am părăsit sistemul militar,  s-a dovedit a fi o mare mizerie, în care statul, oricând şi oricum, după opinia subordonaţilor gl. bg. dr. Maciu Florin, îmi poate diminua sau mări aleatoriu un drept care are în spatele lui mulţi ani plini  de împliniri profesionale, dar şi de sacrificii personale.
După anul 2002 conform art.41din Legea 80/1995, modificată prin O.U.G. nr.90/2001 s-au încheiat noi contracte care în esenţă prevedeau:
-         Perioada contractului;
-         Posibilitaea înoirii sau nu a contractului;
-  Pe timpul executării contractului părţile au drepturile şi obligaţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
La data respectivă, Legea 164 prevedea:
-         Art. 1- Dreptul la pensii şi asigurări sociale pentru cadrele militare este garantat de stat şi se exercită în condiţiile prezentei legi.
-         Art. 2 -Sistemul pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale acoperă riscurile activităţii militare
-         Art. 4 -În sistemul pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale se acordă următoarele prestaţii:
a) pensii militare de stat;
La rândul ei Legea nr. 80/1995 la art. 11 prevedea :” Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară potrivit legii.
A apărut , în urma elaborării în perioada 2010-2012 a  noii legislaţii privind pensiile,o problema foarte gravă pentru  M.Ap.N. De ce nu a respectat   contractele perfect legale  întocmite după 2002 şi cine este responsabil de această situaţie.
Tot Legea 164/2001 la art.1 prevedea că M.Ap.N. “asigură aplicarea reglementărilor referitoare la pensiile militare de stat”şi “iniţiază propuneri de acte normative în domeniu”. Foarte interesante prevederile acestui articol. Nimeni nu ne-a lămurit  încă care a fost rolul M.Ap.N. în emiterea Legii 119/ 2010, O.G. nr. 1/2011  şi  Legii nr. 263 /2010. Singurul care ne poate  lămuriri este un alt  jurist, avansat general cu patru stele,  Gabriel Oprea, la vremea respectivă ministrul al apărării naţionale.
Dacă M.Ap.N. recunoaşte prin acest document că nu a acţionat în favoarera cadrelor militare, prin neintroducerea  în textul contractului  a prevederii   referitoare la acordarea unei compensaţii viitoare lunare în urma deschiderii drepturilui  de pensie, acum nu are nici o justificare pentru neintroducerea acestei prevederi în textul contractelor în vigoare şi a celor care vor fi întocmite în viitor. Îi sfătuiesc pe colegii activi să solicite de urgenţă acest lucru,  pentru a evita umilinţele la care noi,  naivii  anilor 1960-2010, am fost supuşi în ultimii  patru ani. Nimeni nu poate avea încredere în bunacredinţă a conducerii M.Ap.N.!
În timp ce subordonaţii  gl, bg.dr. Maciu Florin făceua aceste demersuri în justiţie, Victor Ponta , primul ministru al României, ne asigura că va rezolva cu prioritate problema pensiilor militare. În acelaşi timp Mircea Duşa, ministrul apărării naţionale, asigura pensionarii militari că noul proiectul al legii pensiilor militare va fi discutat de urgenţă în parlament, iar de la  1 ianuarie 2014,  nouă lege va fi pusă în aplicare. Suntem în aprilie 2014, aţi mai auzit ceva despre această lege,  al cărui proiect nici nu se mai ştie unde se află?Minte primul ministru, minte ministrul apărării, mint subordonaţii acestuia!  Noi pensionarii militari cu ce suntem vinovaţi să suportăm aceste mizerii? Cu siguranţă viitorul pe care ni-l pregătesc aceşti domni nu ne va fi favorabil .Tocmai de aceea trebuie să fim uniţi şi să putem reacţiona cu fermitate la încercările acestor conducători nedemni!
Col.(r.) Remus Macovei 
Presedintele Filialei SCMD Constanta


vineri, 7 martie 2014

8 Martie plin de iubire!


PRIMAVARA,  CU MINUNILEI EI ALBE SA ADUCA TUTUROR STIMATELOR NOASTRE COLEGE  DIN SCMD, TUTUROR DOAMNELOR SI DOMNISOARELOR DIN FAMILIILE MEMBRILOR SCMD MULTA SANATATE , LINISTE SUFLETEASCA SI NUMAI FERICIRE ALATURI DE CEI DRAGI !

                                               

BIROUL OPERATIV AL FILIALEI 1 SECTOR 6 BUCURESTI

miercuri, 5 martie 2014

COMUNICAT

                                             COMUNICAT
 privind desfasurarea sedintei Consiliului Consultativ  Bucuresti - Ilfov
   
  La data de 28.02.2014 a avut loc şedinţa Consiliului Consultativ al filialelor Bucureşti - Ilfov, sedinta in care s-au dezbatut urmatoarele probleme:
-         Analiza comunicatului presedintelui SCMD,  din 25 februarie 2014, intitulat „ Marea buimaceala”;
-         Modalitatile de actiune ale filialelor din Bucuresti si Ilfov, pentru perioada urmatoare, in conditiile impuse de evolutia evenimentelor politice actuale.      
          La sedinta au participat presedintii filialelor din Bucuresti si Ilfov (mai putin cei ai filialelor 1 din sectoarele 1 și 5) precum si invitati din BOp ale filialelor din sectoarele 2 si 6.
          In  urma dezbaterilor au  reiesit urmatoarele:
- este necesara o analiza responsabila a actiunilor intreprinse de conducerea sindicatului, care incearca eludarea pozitiei membrilor de sindicat fata de implicarea SCMD in solutionarea problemelor pensionarilor militari;
- comunicatul presedintelui SCMD  din data de 25.02.2014, se inscrie intr-o actiune personala a acestuia, actiune care nu tine cont de propunerile venite din partea majoritatii filialelor din Bucuresti - Ilfov si din teritoriu, este incorecta si impune, datorita limbajului folosit, o revizuire totala;
- avand in vedere ca in luna august a.c. expira mandatul actualei conduceri a SCMD se impune pregatirea si desfasurarea adunarilor generale ale filialelor  pentru prezentarea propunerilor de modificare si completare a STATUTULUI si a ROF-ului, precum si prezentarea candidatilor pentru organele centrale de conducere ale sindicatului; PRECIZAM, PENTRU RAU VOITORI, CA ACESTE ACTIUNI SE INSCRIU IN PREVEDERILE STATUTULUI SCMD SI NU SUNT PREZENTATE PENTRU  A  INDEMNA LA ,,SCHIMBAREA GRABNICA A ACESTEI CONDUCERI”, cum mentiona ,,un voluntar al CNSC” la data de 24.02.2014;
- la nivelul filialelor  care au INCHEIATE sau INCHEIE  protocoale de colaborare cu diferite formatiuni politice, sunt necesare planuri concrete de actiune pentru indeplinirea acestor protocoale, in acest sens, subliniindu-se faptul ca FILIALELE SUNT CELE CARE HOTARASC LINIA SI MODALITATILE DE ACTIUNE LA NIVEL LOCAL, AVAND IN VEDERE INTERESELE URMARITE SI REALIZAREA  PLANURILOR STABILITE SI APROBATE DE ADUNARILE GENERALE;
- la capitolul actiuni in instanta s-a subliniat fatul ca in forma propusa de departamentul juridic sansele de solutionare sunt ca și inexistente.  S-a propus ca actiunile noastre sa fie orientate spre recastigarea statutului de militar avand la baza ,,contractele “ incheiate de  cadrele militare cu ministerele de resort. Se solicita solutionarea, urgenta a problemei cu Casa de avocatura Barla si recuperarea sumelor platite de membrii de sindicat;
- scaderea, drastica, a numarului membrilor de sindicat este legata si de faptul ca in ultima perioada actiunile conducerii sindicatului au deviat de la principiile si scopurile SCMD, acestea fiind orientate, in principal, catre societatea civila, societate care nu intelege sacrificiile depuse de militari si care, pana in prezent, nu a actionat pentru acordarea sprijinului necesar solotionarii problemelor acestora; SE PROPUNE  DESFASURAREA DE  ACTIUNI CONCRETE PENTRU CREAREA UNOR LOCURI DE MUNCA PRIN INFIINTAREA UNOR SOCIETATI COMERCIALE SAU LUCRATIVE, INCHEIEREA UNOR CONTRACTE CU SOCIETATI  MEDICALE, DE TURISM,  REPARATII  SI  SERVICE AUTO, ETC. , SOCIETATI CE POT OFERI SERVICII CU PRETURI REDUSE PENTRU PENSIONARII MILITARI; 
s-a reliefat faptul ca membrii birourilor operative desfasoara activitati  voluntare, neremunerate, activitati ce ar trebui desfasurate de catre secretariatul general, compartimentul financiar-contabil, consilierii juridici, colaboratorii SCMD, etc. pentru care sindicatul a cheltuit in 2013  sume ce depasesc 230.000 de lei ( 2,3 miliarde lei vechi);
- s-a solicitat sesizarea Comisiei de Cenzori pentru analiza situatiei financiare a sindicatului de la infiintare și pana in prezent; prezentarea de catre compartimentul financiar-contabil a deconturilor facute de catre membrii Comitetului Director in perioada 2009-2013;
- se solicita presedintelui SCMD sa intreprinda toate demersurile necesare asigurarii unui SEDIU CENTRAL AL SCMD CARE SA OFERE TOATE CONDITIILE NECESARE DESFASURARII ACTIVITATII LA NIVEL CENTRAL;
  
          Pentru perioada viitoare s-au stabilit urmatoarele:
          - organizarea unor  intalniri cu reprezentantii partidelor ce au fost sprijinite la alegeri de catre SCMD  in fiecare sector, pentru lamurirea aspectelor privind indeplinirea sau neindeplinirea prevederilor protocoalelor de colaborare;
           - transmiterea catre  MApN, MAI si SRI a solicitarii de organizare a unor intalniri ale membrilor Consiliului Consultativ Bucuresti-Ilfov cu conducerile acestor structuri pe tema  stadiului  elaborarii proiectelor legislative privind pensionarii militari;
            - in legatura cu problemele organizatorice ale consiliului s-a solicitat asigurarea spatiului necesar desfasurarii activitatilor acestui consiliu urmand ca vicepresedintele coordonator sa propuna solutii.
          Avand in vedere ca pe diferite posturi de televiziune apar periodic reprezentantii SCMD (presedintele si vicepresedintele media), membrii Consiliului  cer sa fie respectata hotararea CNR  2012 care specifica faptul ca cei doi vor aborda in dezbaterile din emisiunile la care participa ca invitati (sau colaboratori platiti) din partea sindicatului, NUMAI PROBLEME SPECIFICE SCMD. Pentru alte probleme (tip Elodia, fuga unei eleve de acasa, problemele romilor, etc.)  se vor prezenta in nume propiu, nu ca reprezentanti ai sindicatului. IN SITUATIA IN CARE HOTARAREA CNR NU VA FI RESPECTATA VOM SOLICITA RESPECTIVELOR  POSTURI, IN SCRIS,  SA FACA PRECIZARILE  NECESARE UNEI  INFORMARI  CORECTE A POPULATIEI.

Vicepresedintele SCMD – coordonator zona Bucuresti-Ilfov
Presedinte SCMD filiala sector 6
Col (r) Marian TUDOR